مقاومت سکه در برابر افت قیمت

هفته سوم آذرماه توام با افت ده درصدی بهای دلار شد. روز پنجشنبه، دلار پس از ۵ روز کاهش متوالی مسیر خود را عوض کرد و با ۱.۰۰۰ ریال افزایش روی عدد ۱۰۳.۰۰۰ ریال قرار گرفت. این افزایش قیمت نتوانست تسکینی بر ضررهای روزهای اخیر معامله گران دلار باشد. در مقابل بازار سکه در چند روز اخیر روند نسبتا معکوسی را طی کرد.

این فلز گرانبها در آخرین روز هفته با ۵۰۰.۰۰۰ ریال افزایش به قیمت ۳۶.۴۰۰.۰۰۰ ریال رسید. در نتیجه سکه طی هفته گذشته با افت ۵.۶ درصدی مواجه شد. کاهش فلز گرانبها در روزهای اخیر همسانی با کاهش های دلار ندارد. در اثر این ناهمسانی حباب سکه به ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید. فعالان بازار چهار دلیل مهم را مانع از افت سنگین سکه به مانند دلار می دانند. اولین و به اعتقاد معامله گران مهم ترین دلیل آن به انتظارات معامله گران باز می گردد. آنها معتقدند افت دلار در یک فضای هیجانی اتفاق افتاده و این امکان وجود دارد هر لحظه شاهد برگشت قیمت دلار در کانال های بالاتر باشیم. در چنین شرایطی سکه بازان تصمیم گرفته اند تا با احتیاط بیشتری در موقعیت فروش قرار بگیرند و بیشتر نظاره گر باشند.

دومین موضوع مربوط به شیوه متفاوت عرضه ارز در چند ماه اخیر است. به طوری که علی الخصوص در ماه گذشته عرضه ارز به شکلی راحت تر و در دسترس تر بوده است. با مراجعه با صرافی های بانکی می توان به راحتی ارز مورد نیاز را تهیه نمود. همین در دسترس بودن باعث شده تا دست نوسان گیران از تغییرات در قیمت کوتاه بماند و آنها نتوانند تغییرات بنیادی در نرخ ارز ایجاد نمایند.

اما در بازار سکه معامله گران با عرضه سکه روبرو نیستند و براحتی می توانند دارایی خود را محافظت نمایند. عامل سوم به افزایش قیمت اونس در بازارهای جهانی باز می گردد. در این خصوص در اخبار داشتیم که چین و روسیه تغییر جهت داده و دارایی های خود را تبدیل به طلا نموده اند. به همین منظور طی هفته گذشته طلا به مرز مهم ۱.۲۵۰ دلاری رسیده است. آخرین دلیل هم مربوط به شرایط امنیتی است که در بازار ارز ایجاد شده اما چنین شرایطی در بازار سکه وجود ندارد. به خاطر همین بیشتر معامله گران ترجیح می دهند تا در این بازار فعالیت خود را دنبال نماید. چرا که با ریسک کمتر به نسبت بازار ارز مواجه هستند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR