معاملات کم رمق و کاهشی بازار ارز و طلا

بازار کاهشی، کم رمق، ساکت و کم تقاضا، اینها خصوصیات این روزهای بازار ارز و سکه داخلی ماست. مدتها است این شرایط بر بازار داخلی ما حاکم شده است. سکه در روزهای هفته گذشته روند صعودی به خود گرفته بود اما در آغازین روز معاملاتی خود در مسیر کاهشی قرار گرفت و به قیمت ۱۲.۰۸۰.۰۰۰ ریال رسید. دلیل این ادعا را می توان در معاملات کاهشی دلار جستجو کرد. زیرا چنانچه در معاملات ارز هم دیدیم نوسان چندانی نداشت و هفته خود را با کاهش ۴۰ ریالی آغاز نمود و به قیمت ۳۷.۶۳۰ ریال رسید. به نظر، این شرایط حاکم به خاطر احتیاطی است که معامله گران به خود گرفته اند و منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند. همچنین نباید سیاست گذاری دولت بر عدم افزایش قیمت دلار را فراموش کنیم.

زیرا هر زمان که دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت عرضه بازارساز عاملی شد برای عدم صعود قیمت دلار. تقاضا در بازار ارز و سکه آن قدر کاهش پیدا کرده که به محض ورود بازارساز قیمت سریع به تعادل رسیده و بازار با عدم رشد قیمت مواجه می شود. این روندی است که در این ماه های منتهی به انتخابات به وضوح قابل مشاهده است. از سویی دیگر در بازار سکه و طلا نیز همین رویکرد بر رفتار فعالان حکمفرماست.

عامل مهم در روند قیمت سکه و طلا نوسانات موجود در بهای اونس جهانی است. در معاملات اونس جهانی هم نوسانات چندان زیادی دیده نمی شود به طوری که در هفته گذشته اونس معاملات خود را با قیمت ۱.۲۲۱دلار آغاز نمود که دچار افت قیمتی شد. دلیل آن ناشی از اثرگذاری عوامل خارجی بود، اما ادامه ریسک پذیری در بازارهای سهام اروپایی فشار را بر روی اونس طلا حفظ نمود. اما اونس طلا در روزهای بعد توانست در برابر افت قیمت خود به ۱۲۰۰ دلار مقاومت نشان دهد. در پایان هفته اونس به ۱۲۲۸ دلار هم رسید اما در نهاین در محدوده ۱.۲۲۶ دلار به کار خو پایان داد.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران، قیمت اونس در بلندمدت مدت به محدوده ۱.۲۶۸ دلار خواهد رسید. البته باید منتظر عواملی که منتج به این نتایج خواهد شد بنشینیم. در بازار داخلی هم تمامی شرایط برای صعود یا نزول قیمت در انتظار انتخابات پیش رو و سیاست های رئیس جمهوری بعدی خواهد بود و باید به انتظار اتفاقات آن روز باشیم.

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR