مرسدس بنز با دست‌پر برگشت

پای بنز به صورت رسمی درایران باز شد. روز گذشته دو مجموعه ایران خودرو و شرکت مرسدس بنز آغاز همکاری‌های خود را اعلام کردند و در نشست مشترک بین مدیران دو مجموعه بر توسعه روابط خودروسازی تأکید شد.
 

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران ، پس از شرکت پژو فرانسه نوبت به خودروساز آلمانی رسید، خودروسازی که بواسطه تحریم از ایران رفت و حال مجدداً برای واردات و تولید خودروهای مشترک بازگشته است و می‌خواهد گذشته‌ای که از دست رفت را جبران کند. اشتفن باومن مدیرعامل منطقه‌ای آسیا و خاورمیانه شرکت مرسدس بنز در حاشیه این نشست  گفت: بنز و ایران خودرو همکاری خوبی با هم داشتند اما به خاطر تحریم مجبور به قطع روابط شدند. لذا امروز برگشته‌ایم که بگوییم می‌خواهیم وسعت کارهایمان را با ایران توسعه دهیم و بتوانیم به صورت جوینت ونچر همکاری کنیم. درست است که در مرحله اول مبنا واردات خودروهای سواری است اما این امر دوام نخواهد داشت و بزودی تولید مشترک رقم می‌خورد.

تجربه موفق گذشته باعث شد تا دوباره دست پر به ایران برگردیم. وی ادامه داد: ما تنها برای واردات خودرو به ایران نیامده‌ایم و به طور قطع خط تولید خودروهای سواری بنز در ایران راه خواهد افتاد به گونه‌ای که بتوان مشتریان زیادی را به سمت خودروهای مشترک با ایران خودرو برد. برخی‌ها تصور می‌کنند بنز تنها خودروهای لوکس تولید می‌کند اما چند وقتی است که شرکت بنز برای سایر کلاس‌ها هم خودرو طراحی می‌کند. با توجه به وسعت همکاری‌ها می‌توان به تولید مشترک رسید. طبق بررسی‌های صورت گرفته ایران خودرو می‌تواند در تولید خودروهای بنز همکاری خوبی داشته باشد. لذا ما در ایران با تنها شرکتی که همکاری خواهیم کرد ایران خودرو است. باومن در پاسخ به سؤال دیگر روزنامه ایران مبنی بر اینکه چه زمانی برای تولید مشترک اقدام خواهید کرد اظهار داشت: نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد. از طرف ما علاقه‌مندی برای کار مشترک وجود دارد اما در ایران هنوز زیرساخت‌ها فراهم نیست. به عنوان مثال ما می‌خواهیم خودروهای هیبریدی، الکترونیکی و یوور۶ به ایران بیاوریم ولی به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها نمی‌توان چنین کاری را انجام داد. خودروهای شرکت بنز در سطح بالایی است لذا برای تولید مشترک نیازمند تغییرات در بنزین هم هستیم. باید برای بنزین این‌گونه خودروها دولت فکری بکند. وی متذکر شد: ما بسیار خوشحال هستیم از اینکه بازگشته‌ایم و می‌توانیم مجدداً سهمی از بازار ایران داشته باشیم. باید بگویم که یک شبه نمی‌توان به ایران بازگشت و به طور قطع نیازمند زمان هستیم اما نمی‌خواهیم فرصت همکاری را از دست بدهیم و می‌دانیم زمانی ماندگار خواهیم بود که به تولید مشترک برسیم.

اولویت، تولید مشترک با بنز است
همچنین علی نمکین که به نمایندگی از ایران خودرو نماینده انحصاری مرسدس بنز در ایران را مدیریت می‌کند، گفت: از این پس تمام خودروهای بنز توسط ایران خودرو خدمات می‌گیرند. هدف ما از دور جدید همکاری با بنز از بین بردن بازار خاکستری و غیر رسمی است و در این ارتباط در آینده فعالیت‌های خود را با بنز گسترش خواهیم داد. در گذشته خودروهای کلاس E بنز در ایران خودرو تولید می‌شد که امیدواریم بتوانیم با همکاری مشترک مجدد این خط تولید را احیا کنیم. وی خاطرنشان کرد: در فاز اول همکاری ایران خودرو با بنز، مطالعاتی در بازار صورت گرفته و پیش‌بینی ما این است که سال آینده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه خودروی بنز در کلاس‌های مختلف به ایران وارد کنیم و در اختیار مشتریان قرار دهیم. مدیرعامل ستاره ایران اظهار داشت: در حال برنامه‌ریزی برای تولید مشترک با بنز در ایران هستیم، ولی نام محصولات تولیدی و امکانات آنها را بعداً اعلام خواهیم کرد. طبق توافقات انجام‌شده با شرکت دایملر این همکاری به‌صورت جوینت ونچر در فازهای بعدی خواهد بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
اقتصاد آنلاین پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR