مرزشکنی سکه و دلار

سکه از ابتدای هفته در مدار صعودی قرار گرفته و همچنان پیشتازی خود را ادامه می دهد. در ادامه این روند صعودی دیروز با پایان معاملات سکه توانست از مرز ۲۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال با قدرت عبور کند. قیمت روز گذشته بیشترین میزان رشد این فلز گرانبها از ۲۱ اردیبهشت محسوب می شد. یکی از عواملی که در رشد بهای سکه نقش آفرینی کرد، افزایش بهای اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی بود. اونس توانست بهای ۱.۳۰۰ دلار را بازپس گیرد و تا اواسط روز به بهای ۱.۳۰۱ دلار برسد. با این وجود، عامل مهم تری که در رکورد زنی سکه نقش داشت عبور دلار از مرز ۶۴.۰۰۰ ریال بود. اما رشد بهای دلار خود به واسطه ۳ عامل بود.

ورود تقاضای پیش از موعد، تقاضای مسافران و تقاضای روانی از جمله عوامل تاثیر گذار در رشد قیمت دلار بودند. با توجه به تعطیلات در هفته بعد تقاضای پیش از موعد وارد بازار شد و اجازه نداد این تقاضاها از هفته جدید وارد بازار شوند. همین ورود تقاضاهای پیش از موعد موجب افزایش نرخ دلار شد. ضمن اینکه برای تعطیلات پیش رو مسافران زیادی به مقصد سایر کشورها وجود دارد. این مسافران هم طبیعتا ارزی که از سوی بانک مرکزی به آنها تخصیص یافته، کفاف نیاز آنها را نخواهد داد. لذا برای تهیه مازاد ارز خود به سمت بازار غیررسمی خواهند آمد تا ارز مورد نیاز خود را از دلالان تهیه کنند. در این شرایط دلالان هم از فرصت استفاده کرده و زمینه ساز ورود قیمت به سطح بالاتر شدند.

با توجه به شرایط حال حاضر بازار ارز و کنترل بازار توسط نیروی انتظامی حجم معاملات در این بازار بسیار محدود است. به همین خاطر می توان علت این افزایش نرخ را به جو روانی پیرامون خبرهای سیاسی نسبت داد. هرچه به تاریخ تحریم های آمریکا نزدیک تر شویم، قیمت رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد. تنها عاملی که سد راه این افزایش خواهد شد نتایج مذاکرات ایران با اروپا است که اثرات روانی تحریم های آمریکا را خنثی خواهد نمود. در کنار تمام عوامل نامبرده شده نباید از نرخ حواله درهم غافل بود. زیرا درهم به تازگی توانسته مرز ۱۷.۰۰۰ ریال را عبور کند و در حال حاضر در محدوده ۱۷.۴۰۰ ریال قرار دارد. مجموعه عوامل یادشده منجر به رشد بهای سکه بهای آزادی شد و این فلز گرانبها توانست به قیمت ۲۱.۳۰۰.۰۰۰ ریال برسد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR