محرک های اصلی در رشد قیمت سکه

سکه بهار آزادی در معاملات روز گذشته مرز سی میلیون ریال را تسخیر کرد. اما حوالی بعدازظهر با افزایش فروش ها در میانه کانال ۲۹.۹۰۰.۰۰۰ ریال قرار گرفت. به اعتقاد فعالان رشد روز گذشته سکه منوط و وابسته به دو عامل بود. اولین عامل بالا رفتن قیمت در معاملات آتی سکه بود. در معاملات آتی خصوصا در سررسید دی ماه قیمت تا ۳۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال بالا رفت و به عنوان یک سیگنال برای معامله گران نقدی عمل کرد. دومی اظهارات روزهای اخیر برخی مسئولین در مورد خریداران پیش فروش سکه و به تعویق افتادن اوراق پیش فروش سکه بود. افزایش قیمت در سکه آتی به عنوان علامت دهنده به معامله گران سکه نقدی و دلار بود. زیرا با صعود بهای سکه آتی قیمت این دو کالای با ارزش در معاملات نقدی روند صعودی به خود گرفت.

تحلیل بعدی در خصوص اظهار نظر یک مقام مسئول در خصوص درباره عدم عرضه اوراق پیش فروش سکه در بورس بود که همین گفته منجر به ملتهب شدن بازار و جو روانی صعودی در بازار سکه شد. خبر بعدی در خصوص تخصیص مالیات به دارندگان سکه های پیش فروش شده و طرح یکی از نمایندگان مجلس برای ممنوعیت طرح واگذاری سکه های پیش فروش بود. اعلام این دو خبر التهاب را نزد معامله گران سکه افزایش داد و منجر شد تا بسیاری از نوسان گیران با جوسازی پیرامون خبرهای منتشر شده جو عمومی بازار را متشنج کنند تا بتوانند از این آب گل آلود به نفع خود استفاده کنند.

همسو با افزایش قیمت سکه، دلار هم روند صعودی به خود گرفت و تا مرز ۸۴.۰۰۰ ریال بالا رفت. اما هرچه به انتهای روز نزدیک تر شدیم شاهد کاهش قیمت و غلبه فروشندگان به خریداران بودیم. آنچه از جو عمومی بازار در این چند روز گذشته می توان متصور شد یک فضای رفت و برگشتی در قیمت ها است. این روزها خبرهای ضد و نقیض و شایعات در بازار فزونی یافته است. وجود چنین اخباری مطمئنا وجهه سیاست گذار را خدشه دار خواهد کرد و در پله دوم اعتماد مردم را سلب خواهد نمود. در این گونه بازارها معمولا بیشترین استفاده متعلق به افراد سودجو و نوسان گیران است که از شرایط ملتهب بازار به بهترین نحو برای خود استفاده می کنند. در این شرایط شاید کوچکترین خواسته وجود بازاری شفاف به دور از التهاب و تشنج می باشد، که این خواسته همه فعالان بازار از مسئولین مربوطه است.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR