محرکهای لازم برای افزایش نرخ ارز

بهای دلار بعد از یک روز توقف مجددا در مسیر صعودی قرار گرفت. بهای این ارز در پایان معاملات روز گذشته خود به محدوده ۳۸.۲۰۰ ریال رسید. دلایل رشدهای اخیر قیمت دلار را باید این طور مورد بررسی قرار داد. دلیل اول را باید در سفرهای خارجی که در فصل تابستان انجام می شود جستجو نمود زیرا که در فصل تابستان حجم این گونه سفرها زیاد می شود به خصوص این که در این روزها افزایش تقاضا در بین حجاج را داریم و همین موضوع عاملی شد برای افزایش قیمت این روزهای دلار در بازار. بحث بعدی درباره انتخاب کابینه دولت جدید است. علی الخصوص تیم اقتصادی دولت که نقش بسزایی در بازارهای مالی خواهد داشت. اگر تیم اقتصادی دولت به کل تغییر یابد باید به انتظار برنامه ها و آینده ارز باشیم. اگر این اتفاق روی دهد امکان افزایش قیمت دلار را خواهیم داشت.

اما اگر تیم اقتصادی فعلی باقی بماند دیگر نباید انتظار رشد بهای دلار را داشته باشیم زیرا تیم اقتصادی فعلی علاقه زیادی به افزایش قیمت ندارد و توسط صرافی های منتصب بانکی و عرضه هایی که ایشان انجام می دهند جلوی رشد قیمتی دلار را خواهند گرفت. اما عامل بعدی که به کابینه دولت جدید و در نتیجه آن ارتباط مستقیم به قیمت دلار دارد بحث صادرات می باشد. اگر بخواهیم صادرات برای کشور و شرکت های بزرگ صادرات محورصرفه اقتصادی داشته باشد باید افزایش نرخ دلار را در نظر داشته باشیم. نرخ دلار باید هر ساله رشدی به خود ببیند تا مقوله صادرات برای ارکان صادرات محور اقتصادی کشور توجیه عقلانی داشته باشد.

در بازار فیزیکی ارز شاهد تغییر تاکتیک معامله گران آن هستیم. آنان دیگر خریدهای خود را به انتهای بازار موکول کرده اند زیرا که در ان ساعات از بازار دیگر بازارساز وجود ندارد که بخواهد با عرضه های خود جلوی افزایش قیمت را بگیرد این رفتار را دیروز در بازار ارز به عینه قابل مشاهده بود. به اعتقاد فعالان بازار این افزایش قیمت را باید به جهت تغییر رفتار معامله گران دلار دانست. حال باید به انتظار کابینه جدید و تیم اقتصادی دولت آینده باشیم تا بتوان آینده بازار ارز را پیش بینی نمود و منتظر اتفاقات بعدی برای این ارز پرچالش باشیم.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR