محافظه کاری؛ روندی جدید در بازار دلار

کاهش نوسان نرخ حواله درهم و همچنین کاهش تقاضا در خریداران نقدی دو عامل مهم در عدم نوسان و کاهش حجم معاملات دلار می باشد. دلار در کانال ۳۷.۸۰۰ ریال محبوس شده و تمام نوسانات این هفته دلار ر این محدوده به وقوع پیوسته است. آنچه که دلیل این امر شده عدم وجود اخبار و حواشی پیرامون بازار این ارز عنوان می شود. همچنین در روزهای اخیر عامل افزایشی یا کاهشی خاصی که بتواند بر روند معاملات تاثیرگذار باشد در بازار حضور نداشته است.

آنچه این روزها در بازار نمایان است خواست و اراده معامله گران غیررسمی در بازار است که علاقه زیادی به افزایش قیمت دارند و این موضوع در روند معاملات آنها قابل رویت است. اما آنچه که توانسته در مقابل این افزایش ها مقاومت نشان دهد احتیاط معامله گران و کاهش خریدهای نقدی است که توانسته اثر عامل اول را به خوبی خنثی نماید. همین عامل موجب شده که بازارساز هم به عنوان عرضه کننده بازار کار خاصی به عنوان روان کننده بازار انجام ندهد و صرفا به عنوان یک نظاره گر باقی بماند. بازار معاملات سکه بهار آزادی همچنان روند نزولی خود را می پیماید و در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

علت اصلی آن را هم باید در قیمت اونس جهانی طلا جستجو نمود. اونس که هفته گذشته را با قیمت ۱.۲۱۲ دلار به پایان رسانده بود به این افت قیمت اکتفا ننمود و در آغاز معاملات هفته جاری خود به قیمت ۱.۲۰۰دلار هم رسید. به اعتقاد کارشناسان عمده دلیل این کاهش قیمت اونس در سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و چشم انداز دیگر بانک های مرکزی در جهت احیای اقتصاد جهان می باشد که به ضرر طلا کار کرد. همچنین رشد بازارهای سهام را نباید فراموش کرد. زیرا که رشد این بازار هم موجب فشار بیشتر بر این کالای امن سرمایه گذاری وارد نمود. عوامل یاد شده منجر به افت قیمت سکه بهار آزادی تا مرز ۱۲.۰۹۰.۰۰۰ ریال شد. ورود این معامله گران به بازار دلار هم نتوانست آنچنان بر قیمت دلار تاثیر گذار باشد.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR