قیمت نفت ۳ دلار افزایش یافت

قیمت جهانی نفت در معاملات روز گذشته ۳.۳ دلار افزایش یافت و به ۳۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.
 

 

به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارشی که یک بار دیگر نشان داد اوپک ممکن است برای توافق بر سر کاهش تولید آماده باشد، قیمت نفت روز جمعه تا ۱۲ درصد جهش کرد، در عین حال ترمیم بازارهای بورس موجب شد که اشتها برای ریسک پذیری بالا رود.

به رغم این افزایش قیمت قابل توجه یک روزه، قیمت نفت در هفته گذشته ۵ درصد افت داشته است.

وزیر انرژی امارات گفت، اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت مایل به همکاری در مورد کاهش تولید هستند.

بسیاری از تجار در ابتدا چندان به این گزارش امیدوار نشدند و خاطر نشان کردند  که ونزوئلا و روسیه در اوایل این هفته تلاش کردند عربستان و دیگر تولید کنندگان عمده را به کاهش تولید قانع کنند، اما موافق نبودند.

اما پس از آنکه کاهش ۷۵ درصدی قیمت نفت از اواسط ۲۰۱۴ تاکنون، قیمت ها را به پایین ترین رقم ها در بیش از ۱۲ سال گذشته رساند، بسیاری ترجیح دادند باور کنند که اگر عرضه کاهش یابد یا تقاضا بالا برود، ممکن است به زودی بازار شاهد ترمیم قیمت باشد.

قراردادهای نفت خام آمریکا در طی ۵ سال آینده که روز زیر ۵۰ دلار در هر بشکه معامله می شدند، تنها برای نوامبر ۲۰۲۱ به آن طرف به بالای این رقم رسیدند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با ۳ دلار و ۲۳ سنت، معادل ۱۲.۳ در صد افزایش به ۲۹ دلار و ۴۴ سنت رسید و در بالاترین رقم هم به ۲۹ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز پنجشنبه به پایین ترین رقم ۱۲ سال اخیر یعنی ۲۶ دلار و ۵ سنت رسیده بود. در این هفته قیمت نفت خام آمریکا ۴.۷ درصد کاهش یافت.

قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز با ۳ دلار و ۳۰ سنت افزایش به ۳۳ دلار و ۳۶ سنت رسید. نفت برنت نیز در پایان هفته ۲ درصد افت قیمت را تجربه کرد.
انتهای پیام//۱۴۶

دسته بندی: 
منبع خبر: 
تسنیم شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
نمایش در صفحه اصلی: 
۰


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR