قیمت نفت تحت تاثیر انتظار مسکو در مورد تصمیم اوپک

رویترز گزارش داد: قیمت های جهانی نفت روز جمعه تحت تاثیر خبر انتظار مسکو برای دریافت جزئیات مربوط به توافق غافلگیر کننده اوپک در مورد کاهش سقف تولید خود پیش از تصمیم گیری درباره هرگونه تغییر در میزان تولید نفت روسیه، کاهش یافته است.

 

 

 

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) که روسیه عضو آن نیست طی هفته جاری با کاهش تولید خود به میزان ۷۵۰ هزار بشکه در روز موافقت کرد، حرکتی که با هدف تقویت قیمت صورت گرفت. 

خبرگزاری اینترفاکس روسیه از ' الکساندر نوواک ' وزیر انرژی روسیه نقل کرد که در ماه های اکتبر و نوامبر ، اوپک تلاش خواهد کرد پارامترهای خاص پیشنهادش را مشخص کند. '

نوواک با اشاره به این که ما در حال مذاکره در باره حفظ سطح تولید در حد توافقات هستیم ولی هنوز سطح دلخواه مورد بحث قرار دارد، تاکید کرد که در مورد هیچ گونه سطح مشخصی اظهار نظر نمی کند.

قیمت نفت شاخص امریکا ( وست تگزاس اینترمدیت ) برای تحویل در ماه نوامبر با ۱۸ سنت کاهش به بشکه ای ۴۷ دلار و ۶۵ سنت رسید و قیمت نفت خام دریای شمال برای تحویل در همان ماه نیز ۵۵ سنت نزول کرده و به بشکه ای ۴۸ دلار و ۶۹ سنت در قیاس با پایان بازار لندن در روز پنجشنبه رسید. 

هیجان اولیه ناشی از این که اوپک در گام اول خود برای کاهش تولید پس از هشت سال تا چه حد مانع از سرازیر شدن بیشتر نفت به بازارها خواهد گردید روز چهارشنبه افزایش ۶درصدی قیمت نفت رادر پی داشت ولی این افزایش پس از آن که معامله گران توانایی این کارتل نفتی را برای پیشبرد تصمیم خود، زیر سوال بردند، متزلزل شد. 

 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
اقتصاد انلاین
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR