فشار فروش در بازار سکه

سکه بهار آزادی با کاهش ۴۰۰.۰۰۰ ریالی به قیمت ۳۳.۹۰۰.۰۰۰ ریال رسید. این افت در حالی اتفاق افتاد که در بازارهای جهانی شاهد افزایش قیمت اونس طلای جهانی بودیم. با وجود رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی معامله گران داخلی بی توجه به این عامل بودند و بیشتر تمرکزشان را معطوف به عوامل داخلی کرده بودند. لازم به یادآوری است که در گذشته نوسانات اونس طلا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت طلای داخلی بود. اما این ماه ها نوسانات قیمت دلار به عنوان اولین و مهمترین گزینه و ملاک تصمیم گیری معامله گران بوده است.

این روزها دیگر دلار توان لازم برای صعود به سطوح بالاتر را ندارد لذا معامله گران سکه که دل به افزایش دلار بسته بودند این روزها ناامید از صعود هستند بنابراین اقدام به فروش دارایی های خود کرده اند. عامل دوم حبابی است که این روزها گرفتار سکه بهار آزادی شده است و ارزش ذاتی سکه از ارزش بازاری آن کمتر است. این احتمال که سکه به عوامل کاهشی بیش از حد واکنش نشان دهد بسیار است. همان طور که گفته شد افزایش بهای اونس طبیعتا افزایش قیمت سکه را در پی خواهد داشت اما به خاطر آنچه گفته شد قیمت این فلز گرانبها شکننده تر از گذشته شده است. با افت قیمت سکه در روز گذشته حباب سکه به ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید.

از نظر فعالان بازار اگر قیمت دلار برای مدت طولانی زیر مرز یکصد هزار ریالی بماند و توان صعود به مرزهای بالاتر را از خود نشان ندهد باید منتظر فروش های بیشتر در سکه باشیم. دلار هم بار دیگر زیر مرز روانی ۱۰۰.۰۰۰ ریال نوسان کرد. در صرافی های بانکی قیمت درج شده ۹۹.۴۰۰ ریال بود که ۵۰۰ ریال پایین تر از قیمت روز قبلشان بود. ادامه این روند نشان دهنده این موضوع است که بازارساز حداقل در کوتاه مدت تمایلی ندارد که قیمت در سطوح بالاتر نوسان کند. در بازار آزاد هم توان آنچنانی وجود نداشت و نرخ ها بیشتر در همان حوالی ۱۰۰.۰۰۰ ریال ثبت می شد. عدم حضور افراد و حجم کم معاملات از مهمترین عوامل عدم جهش قیمت در بازار آزاد دلار بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR