فاز جدید در معاملات دلار

روند معاملات دلار در بازار نقدی حالت روزمرگی به خود گرفته است. این بدان معناست که دیگر خبری از خرید و تقاضاهای بالا به منظور افزایش قیمت وجود ندارد. بیشتر خرید و فروش ها به منظور تامین نیاز همان روز است. تمام خریداران و معامله گران دیگر نگاه بلندمدت به خرید دلار ندارند و تهیه دلار بیشتر به منظور پاسخگویی به تقاضای واقعی بازار بود. اگر مقایسه با اوایل آذر ماه داشته باشیم متوجه این نکته خواهیم شد که در آن مقطع زمانی تقاضای زیادی وارد بازار شده بود که هدف از خرید ارز بر مبنای نوسان گیری بود، چرا که انتظارها بر افزایش قیمت در رزوهای بعد بود. اما در اولین هفته از دی ماه شاهد این اتفاق در بازار نبودیم. زیرا مهمترین دلیل برای افزایش تقاضا انتظارت معامله گران است.

در این مقطع از زمان انتظار افزایش قیمت برای دلار وجود ندارد. در واقع معامله گران دیگر به رشد قیمت دلار امیدی ندارند. تمام آنچه گفته شد بستر را برای رکود و عدم وجود تقاضا در بازار فراهم کرد. اما روز گذشته بروفق مراد فروشندگان بود. زیرا قیمت دلار در ابتدای کار با قیمت ۴۱.۸۵۰ بازگشایی شد. هر چه ساعت بازار به جلوتر رفت قدرت فروشندگان بر خریداران غلبه کرد تا جایی که حتی قیمت تا ۴۱.۷۰۰ ریال هم ریزش داشت. به عقیده برخی بازیگران با تجربه بازار در صورتی که مرز حمایتی ۴۱.۶۸۰ ریال شکسته شود قیمت دلار توان افت تا ۴۱.۵۰۰ ریال را هم خواهد داشت.

به نظر می رسد دلار وارد فاز استراحت شده و دیگر خبری از معاملات پرنوسان ماههای قبل نیست. البته این جریان کاملا عادی و قابل پیش بینی بود. زیرا به طور سنتی در آغاز دی ماه هر سال اوضاع به همین منوال است و تقاضا در بازار به شدت افت می کند و دیگر هیچ نشانه ای از افزایش بهای دلار وجود ندارد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR