عوامل کاهشی شدن قیمت سکه

سکه و دلار بعد از چند هفته مرزشکنی بالاخره مسیر کاهشی را در پیش گرفت. موضوعی که بیانگر اصلاح انتظارات معامله گران است. سکه بهارآزادی ۱.۱۸۰.۰۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۲۷.۸۰۰.۰۰۰ ریال رسید. پس از این افت قیمت بود که اولین بازدهی منفی سکه رقم خورد. همزمان با افت فلز زرد رنگ، دلار هم مسیر کاهشی خود را در بازار غیررسمی ادامه داد و از کانال ۸۰.۰۰۰ ریالی فاصله گرفت. دلار در معاملات آخرین روز هفته تا محدوده ۷۷.۵۰۰ ریال عقبگرد کرد. اما در کاهش قیمت دلار دو عامل مهم دست داشتند. اولی مربوط به راه اندازی بازار ثانویه ارز از روز چهارشنبه گذشته بود که موجب قرار گرفتن معامله گران ارزی در موقعیت فروش شدند.

دومین خبری که در محافل پیچیده شد خبر صدور مجوز فعالیت بانک سرمایه گذاری اروپا در ایران بود. همین امر کافی بود تا فشار فروش در بازار شدت بیشتری به خود گیرد. این بانک مجوز خود را از اتحادیه اروپا و در جریان گفتگوهای مسئولین کشور اخذ کرد. که این خود نشان از تمایل اروپا برای حفظ برجام است. تاسیس این بانک به عنوان ستون اصلی تلاش های اتحادیه اروپا برای حفظ روابط تجاری خود با ایران است. این خبر توام با تغییر انتظارات در بین معامله گران شد و قیمت سکه و دلار را در معرض کاهش شدید قرار داد. این کاهش ها تا جایی بود که رکوردهای جدیدی را در این دو کالای باارزش به ثبت رساند.

اما در اواخر روز پنجشنبه شاهد یک بازگشت قیمتی در سکه و دلار بودیم. سکه مجددا کانال ۲۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال را پس گرفت و دلار هم مجددا وارد کانال ۸۰.۰۰۰ ریالی شد. این تغییر مسیر دلار و سکه ناشی از انتشار برخی اخبار از مذاکرات ایران و اروپا بود. در واقع، از نظر این گروه تمدید مذاکرات میان ایران و اروپا سیگنال مثبتی به بازار نداد. در نتیجه خریدها افزایش یافت. این در حالی بود که بیشتر معامله گران در انتظار افت بیشتر قیمت ها در ابتدای هفته جاری بودند، نوسان گیران روز جمعه زمینه ساز غافلگیری کاهشی ها شدند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR