عوامل کاهشی بازار ارز و سکه

روز گذشته بالاخره وقت ریزش قیمت ها در بازار ارز و سکه فرا رسید. پس از چند روز روند صعودی، سکه تمام بهار آزادی به زیر کانال ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی بازگشت و تا محدوده ۳۸.۵۰۰.۰۰۰ ریال عقب نشینی کرد. این روند در دلار هم اتفاق افتاد. دلار با شکست کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریالی تا محدوده ۱۰۵.۰۰۰ ریالی عقب نشینی کرد. از زمانی که سکه وارد محدوده ۳۸.۵۰۰.۰۰۰ ریالی شد بازیگران بازار تلاش زیادی را انجام دادند تا کف قیمتی یاد شده را حفظ نمایند در واقع نظر آنان این بود که قیمت انجام شده را به عنوان کف قیمتی شناسایی نمایند و نگذارند تا نرخ سکه از این که هست پایین تر بیاید. به محض تثبیت بهای ۳۸.۵۰۰.۰۰۰ ریال خریداران وارد بازار شدند و اقدام به خرید سکه نمودند.

در این بین با شروع روند کاهشی بسیاری از مردم عادی برای فروش سکه های خود روانه بازار شدند. این بهترین فرصت برای خریداران بود تا سکه های بیشتری را در کف قیمتی جمع آوری نمایند. اما دلیل افت سکه ابتدا در نزول بهای دلار بود. دوم؛ رشد بیش از اندازه سکه در روزهای گذشته، عاملی بود که فروشنده ها را مجاب به فروش سکه های خود نمود. سوم؛ اخباری مبنی بر حباب سنگین قیمتی در سکه بهار آزادی منتشر شد که حجم زیادی از خریداران را مجبور به فروش سکه کرد. اما در بازار ارز عامل اصلی کاهش قیمت، از نظر فعالان سیگنالی بود که ترامپ برای مذاکره بدون پیش شرط به بازار داد.

عامل بعدی بالا بودن احتمال آغاز به کار بازار دوم طی روزهای آینده بود. عوامل یاد شده منجر شد تا قیمت ها در بازار ارز و سکه به شدت کاهشی شود. اما این پایان کار نبود در انتهای بازار نوسان گیران وارد بازار شدند و قیمت ها را با خریدهایی که انجام دادند موجب افزایش قیمت ها شدند. عدم وجود شفافیت در بازار منجر به ورود نوسان گیران و افزایش قیمت ها در بازار می شود. هرچه بازار ارز و سکه به سمت شفافیت حرکت داشته باشد دیگر شاهد ورود بعضی از نوسان گیران به جهت کسب سودهای نامتعارف نخواهیم بود. اگر بازار از سوی سیاست گذار، هدف گذاری شود و تمام عوامل در آن به صورت شفاف بیان شود، دیگر شاهد نوسانات غیرمتعارف نخواهیم بود و بازار با تعقل و منطق پیش خواهد رفت و دست عوامل برهم زننده نظم بازار کوتاه خواهد شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR