عوامل تاثیرگذار بر قیمت اونس طلا در سال ۲۰۱۸

کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی موجب شد تا قیمت هر اونس طلا در معاملات روز جمعه به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته برسد. مهمترین عوامل در جهت این کاهش ارزش دلار عبارتند از: تنش های سیاسی و نگرانی ها نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۸. عوامل نامبرده موجب شد تا ارزش دلار آمریکا با بدترین عملکرد خود از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد مواجه شود. تنش های به وجود آمده میان ایالات متحده و کره شمالی، پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که توسط یکی از سران و افراد نزدیک به ترامپ فاش شد تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار در بازارهای جهانی داشت. همچنین ادامه روند ناامیدکننده نرخ تورم در آمریکا نیز فشار زیادی بر ارزش دلار وارد کرد.

تمامی عوامل نامبرده دست به دست هم داد تا شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح خود در ۳ ماه گذشته برسد. با توجه به کاهش ارزش دلار قیمت اونس طلا در پایان روز جمعه با ۰۲/ درصد افزایش به ۱.۳۰۲ دلار رسید. آنچه مشخص است در هفته های اخیر مبادلات در بازارهای جهانی کمتر شده و بهره اوراق قرضه هم خود مزید بر علت شده و توانسته فشار بر شاخص دلار را بیشتر نماید. این مساله هم در کنار سایر مسائل به نفع قیمت طلا کار کرده است.

شاید بتوان گفت مهمترین عامل در افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ کاهش ارزش دلار بود. به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، ارزش اوراق قرضه آمریکا و تنش های سیاسی قرار خواهد گرفت. علاوه بر عوامل مهم نامبرده شده پیش بینی ها حاکی از آن است، تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور آسیایی به خصوص هند و چین نیز در سال آینده تاثیر بسیار مهمی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR