علل افت بهای دلار و کاهش قدرت خریداران

روزهای کم نوسان همراه با افت و خیزهای جزئی، اوضاع و احوال حاکم بر این روزهای معاملات این ارز پرطرفدار شده است. در معاملات روز گذشته شاخص بازار ارز با ده ریال افزایش به قیمت ۳۷.۷۹۰ ریال رسید. این رشد محدود و عدم وجود نوسان عاملی بر کاهش حجم معاملات در بازار ارز شده است. از دلایل مهم این کاهش حجم و نوسانات را می توان به کاهش قدرت خریداران ارزی اشاره نمود. اما به عقیده فعالان بازار این کاهش قدرت را باید در دو عامل جستجو نمود. اولین موضوع مربوط به کاهش سنتی تقاضا در انتهای ماه است. هر زمان که به انتهای ماه نزدیک می شویم شاهد کم شدن حجم معاملات هم هستیم.

اصلی ترین دلیل آن هم باید در کاهش تقاضای حواله ای شرکت های تجاری دانست. علت بعدی که می توان به آن اشاره نمود احتیاط نوسان گیران در خرید ارز در محدوده ۳۸.۰۰۰ ریال است. این محدوده قیمتی به نوعی مرز مقاومت برای قیمت دلار شده است. هر زمان دلار به نزدیکی این قیمت نزدیک می شود فعالان بازار با عرضه های سنگین بازارساز مواجه می شوند. آنچه که در این چند ماه سپری شده از سال ۹۶ به وقوع پیوسته به همین منوال بوده که هر زمان بهای این ارز عنان از دست داده و دچار افزایش بی رویه قیمت شده بازارساز با دخالت های خود بازار را به آرامش رسانده و اجازه رشدهای بی حد و حصر را نداده است.

به همین منظور است که فعالان بازار از عرضه های بازارساز در این محدوده قیمتی هراس دارند و هر زمان که بهای دلار به این محدوده رسیده خریدهای خود را به پایان رسانده و حتی شروع به فروش نموده اند. شاخص بازار ارز از چهارشنبه گذشته تا به حال ۱۵۰ ریال از ارزش خود را از دست داده که علت این افت بها را همانطور که اشاره شد باید در کاهش نرخ حواله درهم و احتیاط معامله گران در آستانه مرز روانی ۳۸.۰۰۰ ریال عنوان نمود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR