علل آرامش در بازار ارز و سکه

دلار در آغازین روز هفته نوسان زیادی را تجربه نکرد و به آهستگی از مرز ۱۰۵.۰۰۰ ریال عقب نشینی کرد. تنها نوسان دلار در ابتدای بازار بود که آن هم توام با جوسازی نوسان گیران بود. آنها توانستند نرخ دلار را تا ۱۰۶.۰۰۰ ریال بالا ببرند ولی زور آنها به بازار نرسید. زمان زیادی طول نکشید تا فضای معاملات حالت طبیعی به خود گرفت و آرامش مجددا به بازار بازگشت. دلار تا انتهای بازار به قیمت ۱۰۴.۵۰۰ ریال رسید.

بازار ارز در هفته گذشته در دامنه ۱۰۴.۰۰۰ تا ۱۰۶.۵۰۰ ریال نوسان را به ثبت رساند. در حالی که از ابتدای مرداد تا اوایل هفته گذشته دامنه ۹۰.۰۰۰ تا ۱۱۷.۰۰۰ ریال را تجربه کرده است. مقایسه این دو بازه به خوبی بیانگر این مطلب خواهد بود که هیجان در بازار ارز به میزان قابل توجهی فروکش کرده است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر نوسانات و هیجانات از سوی بازارساز کنترل و مدیریت شود می توان امید داشت تا این آرامش بر بازار سایه افکند و به دنبال آن باید منتظر ثبات نسبتا پایداری در بازار باشیم. آنچه از شرایط حاکم بر بازار بر می آید، بازار بیشتر از سطح قیمت به میزان نوسانات حساسیت دارد.

زیرا نزول دلار به زیر کانال یکصد هزار ریالی همزمان با آغاز به کار بازار ثانویه موجب شد تا نوسان گیران و معامله گران به بازار وارد شده و مجددا دلار با ورود حجم زیادی از تقاضا به کانال ۱۰۵.۰۰۰ ریال بازگردد. در بازار سکه همچنان قیمت ها در سطوح بالاتری قرار دارد. سکه تمام بهار روز شنبه را با قیمت ۳۷.۸۰۰.۰۰۰ ریال به اتمام رساند. این قیمت ۳۰۰ هزار ریال بالاتر از آخرین روز معاملاتی بود.

مهمترین علت این اتفاق را باید در معاملات پشت خطی روزهای پنجشنبه و جمعه جست وجو کرد. قیمت سکه در معاملات پشت خطی حتی تا مرز ۳۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال هم بالا رفت. با این وجود به نظر می رسد در شرایط فعلی نوسان گیران پشت خطی نمی توانند فضای بازار را در دست بگیرند. سکه در روزهای اخیر از سه ناحیه تحت فشار قرار گرفته است، اول آغاز دور جدید تحویل سکه های پیش فروش از روز جاری، دوم نزول بهای اونس در بازارهای جهانی و سوم کاهش نوسانات قیمت دلار. اگر این روند ادامه دار باشد باید منتظر نزول بیشتر بهای سکه در روزهای آینده باشیم.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR