عرضه دلار و عدم حضور مشتری در کف بازار

آغاز هفته دوم آذرماه توام با کاهش مجدد بهای دلار در بازار بود. قیمت دلار یک بار دیگر کاهش را تجربه کرد و به ابتدای کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریال رسید. در اولین روز هفته دلار ۳.۵۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و در قیمت ۱۱۱.۰۰۰ ریال متوقف شد. در ساعات اولیه روز صرافی ها هم قیمت های خود را زیر کانال یاد شده عرضه می کردند. بسیاری از صرافی ها قیمت ۱۰۹.۰۰۰ ریال را بر روی تابلوی خود درج کرده بودند. اما طبق روال گذشته از خرید امتناع می کردند و حاضر به خرید نبودند و تنها فروش داشتند.

در راسته خیابان فردوسی شاید یک یا دو صرافی پیدا می شد که با نرخ اعلامی در تابلو خود حاضر به معامله بود. معامله گران عنوان می کردند قیمت ها دستوری است، به همین خاطر صرافان حاضر به دادوستد در قیمت های یاد شده نیستند. آن دسته از صرافی های که حاضر به فروش دلار در قیمت های پایین تر از کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریال بودند مشتری برای خود پیدا نمی کردند زیرا افراد عادی در کف بازار حضور نداشت که حاضر به خرید باشد.

همین اتفاق هم بر سر دلالان افتاده بود. آنها هم در قیمت های پایین خریدار آنچنانی نداشتند و به دنبال مشتری و افراد عادی بودند. نبود مشتری عادی در بازار به عنوان عاملی به جهت کاهش نرخ دلار به کانال های پایین تر شد. در این میان برخی از صرافی ها عنوان داشتند مدت هاست که دیگر خرید و فروش دلار را انجام نمی دهند لذا آنها معاملات خود را به سمت سکه بهار آزادی تغییر داده اند و معاملات خود را به بازار سکه محدود نموده اند.

در روزی که قیمت دلار سیر نزولی داشت سکه به پیروی از این ارز پرطرفدار ۵۰۰.۰۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۳۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید. حال آن که در ساعاتی از روز هم به مرز حمایتی ۳۶.۰۰۰.۰۰۰ریال هم رسید و مجددا با افزایش تقاضا با رشد قیمت مواجه شد. به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران فنی، سکه برای اینکه بتواند به سوی کانال ۳۴.۵۰۰.۰۰۰ ریال حرکت کند، نیاز دارد ابتدا مرز حمایتی ۳۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال را بشکند. اتفاقی که تا این لحظه هنوز به وقوع نپیوسته است. به اعتقاد معامله گران در صورت ادامه افت دلار، سکه نیز مقدار بیشتری از ارزش خود را از دست خواهد داد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR