عدم جهت گیری در قیمت دلار

بازار ارز دیروز صحنه رقابت دو نیروی متضاد به هم بود. یک دشته اعتقاد به افزایش نرخ دلار داشته و دسته دیگر اقدام به فروش دلارهای خود نمودند. تحرکات این دو گروه سبب آن شد تا حرکت دلار خنثی و بی ثمر بماند و تنها با ده ریال افزایش به قیمت ۳۷.۸۹۰ ریال رسید. افزایش قیمت دلار از سوی فعالان فلز زرد گرانبها به خصوص معامله گران آتی سکه بورس کالا رخ داد. از آنجایی که اونس طلای جهانی مسیر کاهشی به خود گرفته و در آخرین روز معاملاتی خود به محدوده ۱.۲۱۲ دلار هم رسید باعث شد تا قیمت سکه بهار آزادی هم دچار کاهش ۳۰ هزار ریالی شده و به قیمت ۱۲.۰۸۰.۰۰۰ ریال برسد.

این گروه از فعالان طلا که از افزایش قیمت اونس جهانی ناامید شده بودند برای اینکه بتوانند قیمت تابلوی معاملات سکه را بالا نگه داشته و از ریزش آن جلوگیری نمایند رو به خرید دلار آوردند. به غیر از این گروه عده موسوم به معامله گران فردایی دلار هم اقدام به خرید نمودند. در مقابل دو گروه دیگر در بازار بودند که اقدام به فروش نمودند و جلوی افزایش قیمت دلار را گرفتند گروه اول همان بازارساز بود که اقدام به عرضه دلار نموده و شروع به مدیریت بازار به جهت کنترل هیجانات کرد دسته دوم آن گروهی بودند که از نوسانات روزهای گذشته جامانده و اقدام به فروش این ارز نمودند تا باریزش قیمت اقدام به خرید در قیمت های پایین تر را بنمایند.

آنچه که دیروز در معاملات ارز به چشم می خورد تقابل این دو گروه بود. زیرا که در ابتدا شاخص ارز با قیمت ۳۷.۹۳۰ ریال آغاز شد و هر چه که جلوتر به پیش رفت شاهد آن بودیم که قدرت عرضه کنندگان بیشتر شد و در نهایت در قیمت ۳۷.۸۹۰ریال آرام گرفت. نتیجه برخورد چنین عواملی در روز نخست معاملات سکون تقریبی دلار بود. با توجه به مطالب ارائه شده اما همچنان انتظارات افزایشی در بین فعالان وجود دارد.

زیرا که به اعتقاد تحلیل گران تکنیکالیست نقطه ۳۷.۸۷۰ ریال نقطه حمایتی است. و هنوز در بازار، این نقطه شکسته نشده و همین امر انتظارات افزایشی قیمت دلار را در بین فعالان زنده نگه داشته است.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR