عدم تحقق انتظارات در بازار ارز

آخرین ماه سال در شرایطی آغاز شد که ارزش دلار در بازار با کاهش از مرز مقاومتی ۳,۸۰۰ تومان روبه رو گردید. معاملات دلار در اولین روز اسفند ماه با قیمت ۳,۷۹۳ تومان به ثبت رسید و رکورد کاهش را طی دو ماه و نیم گذشته زد. طبق آمار و اطلاعات اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران بیشترین مبلغ معامله دلار در یازدهمین ماه سال ۳,۸۶۰ و کمترین آن ۳,۸۰۲ تومان بود. بنابر همین امر می توان چنین نتیجه گرفت که دلار ماه پرنوسانی را پشت سر نگذاشته است. هفته جاری و روزهای اولیه آخرین ماه سال ناقض انتظارات برخی تحلیلگران از شرایط بازار می باشد.

کما این که انتظار می رفت در آستانه شروع سال جدید شمسی حجم تقاضا به یکباره افزایش یابد. اما با شرایط به وجود آمده تغییر مسیر توجه ها از بازار ارز به بازار سکه محتمل تر خواهد بود. قیمت سکه که در روزهای شنبه و یکشنبه دستخوش تغییر چندانی نشده است به ۱,۱۸۹,۰۰۰ تومان رسید.

عدم تاثیرپذیری سکه از افت قیمت دلار مؤید استقلال معامله گران سکه از نوسانات ارز و یا مقاومت آن ها می باشد. می توان افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال شمسی را از عوامل اصلی این مقاومت دانست. طبق آمار منبع فوق الذکر قیمت سکه در بهمن ماه با ۱,۱۶۳,۸۰۰ تومان آغاز شد و سقف آن طی ماه مذکور به ۱,۲۱۳,۵۰۰ تومان رسید. از بیست و چهار روز معاملاتی طی این ماه ۱۴ روز با رشد قیمت سکه گذشت.

در کل می توان این گونه نتیجه گرفت که دومین ماه فصل زمستان اگرچه برای دلار پربار به اتمام نرسید، برای سکه عکس آن رقم خورد. روند انس جهانی طلا و خوش بینی نسبت به آینده نزدیک برای ارزش این فلز گرانبها در بازارهای بین المللی بی تأثیر نبوده است. انس جهانی طلا روز گذشته ۱,۲۳۶ دلار بود که امید به روند صعودی آن در طول هفته جاری بر افزایش خرید متقاضیان سکه دامن می زند.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR