طلا و ارز در سرمای زمستان

آخرین هفته بهمن ماه در ثبات و به دور از هیجانات غیر متعارف به پایان رسید. انس جهانی طلا در اواسط هفته کاهش یافت و به همین دلیل معامله گران سکه را مایل به فروش نمود. در سایه این فروش بود که قیمت سکه نیز دستخوش کاهش قرار گرفت. اما شرایط نزولی پایدار نماند.

انس جهانی طلا تا پایان هفته مذکور کاهش دیگری را تجربه نکرد و باثبات ماند. در همین راستا سکه طرح امامی هفته را با قیمت ۱,۱۹۷,۵۰۰ تومان به پایان رساند. یعنی این فلز گران بها با وجود کاهش قیمت در اواسط هفته و خروج از کانال ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان و در کنار تمامی افزایش ها تا پایان هفته، همچنان نتوانست به کانال قبلی خود بازگردد.

به عبارتی دیگر سکه در هفته مذکور به گونه ای معامله گردید که تا اواسط هفته ۱۸,۳۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد ولی تا انتهای هفته تنها ۱۳,۵۰۰ تومان افزایش یافت. نرخ دلار اما در برابر کف قیمتی ۳,۸۰۰ تومان مقاومت نمود. این ارز اثرگذار که سه شنبه به حداقل قیمتی خود در بهمن ماه یعنی ۳,۸۰۸ تومان رسید، در معاملات چهارشنبه اندکی افزایش یافت، اما در آخرین روز هفته کاهش مجدد را تجربه نمود و معاملات هفتگی با قیمت ۳,۸۱۱ تومان به اتمام رسید.

متقابلا نرخ حواله درهم نیز در روز پنجشنبه ۱,۰۴۸ تومان بود که در مجموع معاملات شش روزه، ۵ تومان کاهش داشته است. انتظار می رود با شروع ماه جدید بازار سکه و ارز روند مثبتی را در پیش بگیرند. هیجانات احتمالی ناشی از تقاضاهای بالقوهای که به دلیل استقبال از سال جدید و عید نوروز به وجود می آیند، می تواند عامل مؤثری در این روند افزایشی باشد. از آنجایی که عموما می توان جریانات هفتگی را با رویدادهای اولین روز هفته پیش بینی نمود، معاملات روز جاری نقش تعیین کننده ای بر روند اتفاقات روزهای آتی خواهند داشت.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR