طلا و ارز در سراشیبی

هفته جاری در حالی آغاز گردید که دلار و سکه در کنار ثبات انس جهانی طلا و عدم تغییر نرخ داخلی حواله درهم، جهت مثبت را در پیش گرفته بودند.

اما این شرایط ادامه دار نبود و روزهای یکشنبه و دوشنبه برای سکه بازان رونق چندانی در پی نداشت. قیمت سکه در این دو روز متوالی کاهشی بوده و در مجموع نسبت به اولین روز هفته ۱,۸۳۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به مبلغ ۱,۱۸۴,۰۰۰ تومان رسید.

مهم ترین دلیل این امر را می توان در کاهش انس جهانی طلا دانست. انس طلا که در ماه ژانویه و هفته ابتدایی ماه فوریه افزایش یافته بود، این امید را در سرمایه گذاران طلا تقویت کرد که این روند ادامه دار خواهد بود. اما روز دوشنبه با کاهش انس طلا و ایستادن در ایستگاه ۱,۲۲۷ دلار، واقعیت خلاف انتظارات رقم خورد. نتیجه این امر در تمایل معامله گران به فروش جلوه یافت. آن ها که نگران از کاهش متوالی انس طلا بودند با فروش سکه و عرضه آن موجبات کاهش قیمت سکه را فراهم نمودند. قیمت دلار نیز در طی دو روز گذشته کاهش یافت و با ۱۵ تومان تغییر به ۳,۸۱۴ تومان رسید.

در کنار آن پایین آمدن نرخ حواله درهم نیز به شرایط دامن زد. حواله درهم نسبت به هفته گذشته ۹ تومان کاهش را تجربه کرد و به ۱,۰۴۸ تومان رسید. کاهش نرخ حواله درهم و تاثیر مستقیم آن بر دلار واضح و مبرهن است.

این درحالیست که در روزهای پایانی بهمن ماه قرار داریم و طبعا کاهش نقدینگی معامله گران از یک طرف که در واقع تحت عنوان افت تقاضا برای معامله مطرح می گردد و گذار از روزهای اولیه سال نو میلادی از طرف دیگر، به این اتفاق دامن می زنند. افزایش حجم ارزی ناشی از مداخله بازارساز نیز که در راستای جلوگیری از سودجویی نوسان گیران بوده است، بی¬تاثیر نبوده و نوسان ارز را محدود نموده است.

 

 www.tajmirexchange.com

 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR