طلا در سراشیبی سقوط

فلز زرد این روزها در محدوده خطر سیر می¬کند. این پیش بینی است که کارشناسان بر فعل و انفعالات پیرامون اونس طلادارند. آنان سه عامل تضعیف کننده را برای فلز رنگ معرفی کرده اند. اولین عامل آن نشست آخر سال «کمیته بازار باز» آمریکا می باشد.آنچه از نتیجه این نشست انتظار می رود، تاکید بر تداوم روند اعمال سیاست های انقباضی است. بنابراین شاخص دلار از این نتیجه بیشترین سود را خواهد برد و مجددا تقویت خواهد شد. تقویت شاخص دلار به معنای فشار بر اونس طلا می باشد. تحلیل گران بسیاری طلای جهانی را تحت جو فعلی بازارها آسیب پذیر عنوان کرده اند. دلیل آنها به افت قیمتی فلز زرد بین دو هفته گذشته می باشد. قیمت اونس در انتهای هفته پیش ۲.۵ درصد افت کرد. طبق پیش بینی ها کماکان اونس در معرض افت بیشتری قرار دارد.

دومین عامل نشست بانک مرکزی اروپا است که همانند فدرال رزرو روند انقباضی را در دستور کار خود خواهد داشت که منجر به آغاز دوئل میان ارز اروپایی و آمریکایی خواهد شد. طبیعی است که این عامل سرمایه گذاران را تشویق به سودگیری در بازار ارز خواهد کرد. فدرال رزرو که پیش از این افزایش نرخ بهره ۱.۵ درصد را در ماه دسامبر قطعی کرده بود، اما رسمی شدن آن منوط به تصمیم جلسه بازارباز خواهد بود. احتمال بسیار بالایی به منظور تصویب این طرح از سوی این کمیته می باشد. اگر این اتفاق که وقوع آن دور از انتظار نیست به سرانجام برسد شاخص دلار تقویت و اونس طلا دچار افت بیشتری خواهد شد. از طرفی اتحادیه اروپا هم سیاست انقباضی را در پیش خواهد گرفت و این یعنی جدال یورو و دلار و تقویت این دو ارز و افت اونس طلا.

سومین عامل هم که طلا را در لبه پرتگاه خطر قرار داده، خروج سرمایه ها از بازارهای سنتی و ورود آن به بازارهای دیجیتال است. در صورتی که بیت کوین همانند هفته گذشته تقویت شود، احتمال کاهش تقاضا برای فلز زرد افزایش خواهد یافت. عامل دیگری که در محافل سیاسی از آن یاد می شود، این موضوع است که کره شمالی مذاکره با آمریکا را پذیرفته است. اگر این خبر صحت داشته باشد باید منتظر افت بیشتر در اونس طلا باشیم. پس با تکیه بر عوامل نامبرده شده افت فلز زرد تا پایان سال جاری میلادی محتمل خواهد بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR