شکسته شدن مرز قیمتی دلار

دلار توانست کانال قیمتی ۳۸.۰۰۰ ریال را فتح نماید. آخرین باری که این ارز توانسته بود این قیمت را به خود ببیند در فروردین ماه بود. از آن تاریخ بهای دلار پشت سد کانال ذکر شده مانده بود. اما عوامل بیرونی زیادی موجب شد تا قیمت دلار بتواند کانال قیمتی را با قدرت بشکند و از آن عبور نماید. اولین عاملی که به اعتقاد فعالان بازار تاثیر گذار بود اعلام تحریم های جدید علیه ایران بود. به محض اعلام این خبر نوسان گیران ارزی سعی کردند با جوسازی پیرامون این خبر قیمت دلار را افزایشی نمایند.

اما خبرهایی مبنی بر موضع گیری اتحادیه اروپا در خصوص آزمایش موشکی ایران و همچنین تنش به وجود آمده بین ایران و آمریکا در خلیج فارس از علل بیرونی بود که به نوعی تاثیر خود را بر روند افزایشی قیمت دلار گذاشتند. گذشته از عوامل نامبرده شده شماری دیگر از معامله گران بر این عقیده هستند که دلایل یاد شده تاثیر آنچنانی بر این افزایش قیمت نداشتند. آنها حتی بر این باور هستند که این اخبار عادی بوده و وزن آنچنانی نداشته زیرا که این حواشی مدت زیادی است که سایه بر بازار ایران انداخته و تاثیر خود را از دست داده است و در اصطلاح خبر سوخته محسوب می شود. آنها معتقدند این افزایش نرخ دلار در پی مجدد افزایش حواله درهم و تقویت ارزش دلار در کشورهای همسایه می باشد. مدتهاست که نرخ حواله درهم عاملی برای کاهش و افزایش قیمت دلار شده و توجه معامله گران را به خود جلب نموده است.

البته ارزش دلار در منطقه سلیمانیه عراق به بالای ۳۸.۱۵۰۰ ریال رسید همین موضوع دلیلی شد تا معامله گران رو به خرید آورده و سبب افزایش قیمت شوند. تمامی عوامل یاد شده منجر به عکس العمل خریداران شد و قیمت را افزایشی نمود. با توجه به جمیع مطالب گفته شده اما نباید از فعالیت روز گذشته بازارساز غافل ماند زیرا زمانی که دلار از کانال ۳۸.۰۰۰ ریال عبور کرد شماری از صرافی های بانکی همچنان نرخ این ارز را زیر مرز یاد شده تعیین کردند.

این نشان از حساسیت بازارساز به مرز یاد شده دارد. حال باید به انتظار روزهای باقیمانده از تابستان ماند و دید ایا دلار می تواند همین روند رو به رشد خود را ادامه دهد یا سرنوشت دیگری در انتظار این ارز پرطرفدار است.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR