شناسایی کف قیمت جدید برای دلار

جدال لفظی چند روز پیش میان رئیس جمهور ایران و آمریکا موجب سقف شکنی دلار در بازار غیررسمی شد. دلار توانست کانال ۹۰.۰۰۰ ریال را فتح و تا ساعات انتهایی بازار حتی به ۹۵.۰۰۰ ریال هم برسد. به غیر از این علت که از زبان فعالان بازار یاد شد، اخبار سیاسی و گمانه زنی ها پیرامون کاهش خرید نفت از ایران در نوسان گیری معامله گران نقش داشت. آنچه مشخص است سایه سیاست این روزها بر بازار سنگینی می کند و عاملی به جهت تصمیم گیری فعالان بازار دلار شده است. با این حال انتظار معامله گران در روند رشد قیمت تاثیر بیشتری به نسبت جدال های سیاسی داشت.

در واکنش به اتفاق اخیر معامله گران خریدهای خود را افزایش دادند به طوری که دلار تا نزدیکی سقف ۹۵.۰۰۰ ریال رسید. در حالی که انتظار به افزایش بیشتر در بهای دلار می رفت اما قیمت در نقطه یاد شده توقف و احتیاط سرلوحه کار معامله گران شد. به نظر در این نقطه فعالان اقدام به شناسایی سود کرده و دلارهای خود به فروش رساندند. شاید دلار پس از این چند روز افزایش های پیاپی سرانجام به نقطه اصلاح رسیده باشد و روند بازار از روزهای آینده تغییر کند. یا برعکس، باید منتظر ورود دلار به قیمت یکصد هزار ریال باشیم. رفتار معامله گران بیانگر این نکته مهم است که آنها به دنبال شناسایی یک کف جدید قیمتی هستند.

در این چند روز اخیر در قیمت ۹۲.۷۰۰ ریال معاملات زیادی انجام شده که نشان دهنده تمایل آنان به این کف قیمتی می باشد. اگر این کف قیمتی به ثبات برسد منتظر خریدهای جدید با حجم های زیاد باید باشیم. در این صورت نرخ دلار براحتی می تواند کانال ۱۰۰.۰۰۰ ریال را بشکند. اینجاست که باید منتظر مداخله بازارساز باشیم. این نهاد نظارتی باید به سرعت و با هر سیاستی که شده در بازار مداخله کرده و مانع از جوسازی های بیشتر نوسان گیران در بازار شود. بازارساز با مداخله خود باید مانع از ایجاد کف سازی نوسان گیران در محدوده بالای ۹۰.۰۰۰ ریال شود. بازار ساز می تواند با عمق بخشیدن به بازار ثانویه و ایجاد جذابیت در این بازار، پتروشیمی ها را تشویق به فروش دلار خود در این سامانه نماید. اگر موفق به انجام چنین کاری شود مطمئنا با خروج نوسان گیران از بازار مواجه خواهیم شد و پیامد آن تثبیت نسبی بهای دلار و تنظیم نوسانات آن خواهد شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR