شناسایی عوامل رشد بازار ارز و سکه

مشخصات این روزهای بازار ارز و سکه وجود جو متغیر، نوسانات زیاد و روند رفت و برگشتی قیمت در این دو کالای باارزش است. روز شنبه در ابتدای معاملات جو یاد شده به کمک دلار آمد و توانست قیمت آن را به بالای ۸۰.۰۰۰ ریال برساند. سکه هم از همین وضعیت پیروی کرد و تا مرز ۲۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال و در معاملات یکشنبه به ۲۹ میلیون ریال رسید. دو عامل مهم و اساسی که در رشد بهای دلار همیشه موثر است نرخ حواله درهم و نوسانات دلار در کشورهای مرزی همسایه است. درهم که در اواخر هفته گذشته به مرز ۱۹.۰۰۰ ریال رسیده بود، دیروز توانست ۲ کانال دیگر رشد نماید و وارد کانال ۲۱.۰۰۰ ریال شود.

ورود درهم به این محدوده قیمتی و همچنین قرار گرفتن دلار در قیمت ۷۴.۰۰۰ ریال موجب ورود تقاضای جدید به بازار شد. ورود تقاضای جدید فنی و سرمایه گذاری در مقطعی از روز گذشته قیمت را وارد ۸۰.۰۰۰ ریال نماید. در کنار رشد دلار، نرخ یورو و پوند تحت تاثیر نوسانات بازار یه سطوح جدیدی وارد شدند. این دو ارز اروپایی شنبه در محدوده ۹۰.۰۰۰ و ۱۰۰.۰۰۰ ریالی نوسان کردند. نکته امیدوارکننده معاملات دلار آنجا بود که به محض برخورد به کانال ۸۰.۰۰۰ ریالی خریداران در موقعیت فروش قرار گرفته و دلارهای خود را به فروش رساندند. تغییر جهت معامله گران و قرار گرفتن در فاز فروش منجر شد تا قیمت دلار روند کاهشی به خود گیرد. نبود بازارساز و عامل نظارتی و به رسمیت نشناختن بازار آزاد سبب شده تا نوسان گیران و دلالان بازار دلار را در دست گرفته و به هر سمت و سویی که می خواهند بکشانند.

شرایط حال حاضر بازار احتیاج به سیاست جدید توام با سرعت عمل و دقت بالا را می طلبد تا بازار ارز بتواند به دور از هیجانات کاذب به مسیر خود ادامه دهد. اما در بازار موازی یعنی سکه و طلا هم اوضاع به همین منوال است. با توجه به ممنوعیت فعالیت در بازار ارز توجه به بازار طلا معطوف شده است. در کنار آن، رشدهای نابجا در سررسیدهای معاملات آتی سکه به عنوان سیگنال افزایشی و چراغ راه برای آینده سکه در اختیار معامله گران نقدی قرار گرفته است و سبب خریدهای روبه بالا توسط آنها شد. در کنار این عامل افزایش هر روزه نرخ دلار به یاری سکه آمد و توانست قیمت این فلز گرانبها را صعودی نماید. در پایان معاملات روز یکشنبه هم بورس کالا خبر از توقف معاملات آتی سکه داد. سخن آخر این که هر دو بازار نیازمند کنترل و نظارت و تدبیری عاجل می باشند تا از این تلاطم خارج شود. تا در این میان افرادی که نیاز واقعی به این دو کالا دارند متضرر نشوند و همچنین دست سوءاستفاده کنندگان کوتاه شود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR