سیگنال هایی برای آرامش در بازار ارز

آخرین روز هفته گذشته آرامش نسبی در بازار ارز و سکه حکمفرما بود. دلار با افزایش فشار فروش از مرز ۱۴۰.۰۰۰ ریالی عقب نشینی کرد و روی قیمت ۱۳۷.۰۰۰ ریال آرام گرفت. با قیمتی که روز گذشته در دلار رقم خورد بازدهی این ارز به حدود ۲۵ درصد رسید. آرامش روز آخر هفته این فکر را در ذهن فعالان تداعی کرد که پس از افزایش ها و هیجانات هفته گذشته، هفته جدید را باید در انتظار نزول قیمت باشیم.

البته این شرط و تحقق آن منوط به بازگشت بخشی از خریدهای سنگین هفته گذشته به بازار خواهد بود. به گفته فعالان فنی بازار، پس از افزایش رکوردی هفته گذشته برخی بازیگران اگر حس کنند روند صعودی پایان یافته است، از موقعیت خرید خارج خواهند شد و در سقف قیمت ها اقدام به فروش و شناسایی سود خواهند کرد تا زمینه را برای خرید در قیمت های پایین تر برای خود فراهم آورند. مهمترین نشانه¬ی که کمک به معامله گران فنی در این خصوص خواهد کرد تداوم آرامش در بازار و دوری از هرگونه هیجانات کاذب خواهد بود. از دلایل دیگر وجود آرامش در بازار ارز رفتار بازیگران سکه بود. سکه هفته گذشته بسیار کمتر از دلار رشد کرد و معامله گران این بازار تا حد زیادی با احتیاط رفتار کردند.

سکه در آخرین روز هفته نوسان زیادی از خود برجای نگذاشتند و با یکصد هزار ریال کاهش روی قیمت ۴۴.۵۰۰.۰۰۰ ریال به خود پایان دادند. معامله گران و فعالان بازار ارز معتقدند معامله گران سکه معمولا زودتر از بازیگران ارزی به استقبال افزایش یا کاهش قیمت ها می روند. این روند را می توان در بازار وضوح مشاهده کرد. در افزایش های اخیر بهای سکه سریعتر به وقوع پیوست. در واقع پس از رشدهای سکه بود که دلار هم شروع به افزایش نرخ کرد. به بیان ساده تر سکه بازان زودتر از معامله گران به استقبال افزایش قیمت ها می روند. سیگنال بعدی برای قیمت دلار افت قیمت این ارز در معاملات پشت خطی بود.

به طوری که دلار تا ۱۳۲.۰۰۰ ریال پایین تر رفته بود، عاملی که موجب بازگشایی دلار شنبه پایین تر از آخرین روز هفته خواهد شد. دلیل بعدی سقوط قیمت دلار در کشورهای همسایه بود که تمام این عوامل دست به دست هم دادند تا آخرین روز هفته قیمت دلار روند نزولی به خود گیرد. به هر حال باید دید این کاهش قیمت و آرامش به وجود آمده تا به کجا ادامه دار خواهد بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR