سکه و طلا در آستانه مرز شکنی

نظرسنجی های به عمل آمده در معتبرترین سایت های پیش بینی طلا حاکی از افزایش بهای اونس طلا در سال آینده میلادی را دارد. به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران، سال آینده میلادی باید منتظر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آن هم در سه نوبت باشیم. این افزایش ها به نفع طلا کار خواهد کرد و سبب افزایش قیمت اونس طلا در سال ۲۰۱۸ خواهد شد. همچنین تنش های سیاسی بین المللی و رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نوید دیگری بر افزایش بهای این فلز گرانبها خواهد بود. از سویی دیگر کاهش احتمالی در بازارهای سهام بین المللی عاملی دیگر بر افزایش طلا خواهد بود. تمام این تحلیل ها بیانگر برای درخشش طلا در سال آینده خواهد داشت.

بر هیمن مبنا در آخرین روز معاملاتی بازار جهانی طلا، این فلز زرد توانست خود را وارد محدوده ۱.۲۸۰ دلار نماید و تا حدی انتظارات را تغییر دهد. اما بازار طلا در کشور خودمان نیز که همیشه متاثر از اتفاقات جهانی است در آخرین روز هفته با رشد قیمتی همراه بود. سکه بهار آزادی با ۵۰ هزار ریال افزایش به به جای ۱۳.۴۹۰.۰۰۰ ریال رسید. مهمترین دلایل این رشد قیمت را باید در خریدهای معامله گران فنی و آن دسته از معامله گران پشت خطی دانست. معامله گران پشت خطی گروهی هستند که در بازار به صورت غیرفیزیکی معاملات خود را انجام می دهند. روند افزایشی سکه در پایان ساعات معاملاتی روز آخر همچنان ادامه داشت به طوری که در معاملات پشت خطی مرز روانی ۱۳.۵۰۰.۰۰۰ریال را شکست.

در این مسیر، عبور سکه در معاملات پشت خطی متغیر بسیار مهمی به جهت شکسته شدن قیمت در آغاز روز معاملاتی جدید است. با توجه به آنچه عنوان شد احتمال شکسته شدن مرز روانی سکه در آغازین روز هفته دور از ذهن نیست. در حال حاضر سکه توانست از مرز روانی خود عبور کرده و به قیمت ۱۳.۵۹۰.۰۰۰ ریال برسد. تمامی خبرها و تحلیل ها حاکی از افزایش بهای اونس و به تبع آن طلای داخلی خواهد بود. باید به انتظار تحقق آنچه عنوان شد باشیم تا ببینیم بعد از افزایش ها در دلار چه در انتظار این فلز زرد رنگ گرانبها خواهد بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR