سکه در قله قیمتی

سکه تمام بهار آزادی دیروز توانست رکوردزنی نماید. روز گذشته این فلز زرد رنگ از مرز ۱۳.۳۰۰.۰۰۰ریال گذشت تا به بیشترین قیمت از اواخر خرداد ۹۲ برسد. این افزایش قیمت به عقیده فعالان بازار باید در ۳ حوزه طبقه بندی نمود. ابتدا رشد ناچیز بهای اونس جهانی طلا که به نظر دلیل محکم و خوبی برای این افزایش قیمت نمی باشد. زیرا با آغاز معاملات در روز جاری مجددا شاهد افت ۱/۰ درصدی قیمت اونس بودیم. مهمترین دلیل این کاهش تقویت شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بازار آسیا بود. دومین مطلب در خصوص این افزایش قیمت طلا را باید در قیمت دلار جستجو کرد. دلار در پایان معاملات روز پیش با ۷۰ ریال رشد به قیمت ۴۰.۷۵۰ ریال رسید. همچنین دیروز یک اتفاق بسیار مهم در دلار مبادله ای افتاد و آن عبور بهای دلار از مرز ۳۵.۰۰۰ ریال بود. البته این شاخص هم کمک شایان ذکری در افزایش بهای سکه نداشت. اما مهمترین دلیلی که زمینه ساز افزایش یک درصدی در قیمت سکه شد عدم عرضه سکه توسط معامله گران بود.

زیرا قیمت بازگشایی سکه در ابتدای روز به همان قیمتی بود که در پایان معاملات روز گذشته انجام شده بود. همین سیگنالی برای فعالان بازار به جهت روند افزایشی در قیمت سکه بهار آزادی بود. از همین رو کمتر معامله گری حاضر به فروش سکه های خود در این قیمت ها بود. آنها بر این باور بودند که معامله گران آتی به جهت خرید در قیمت های بالا که در بورس انجام داده اند برای جلوگیری از زیان، وارد بازار شده و شروع به خرید در قیمت های بالاتر کرده اند. تا بتوانند زیان های آتی خود را به نوعی تهاتر نمایند.

در کنار این افزایش قیمت سکه بهار آزادی در بازار فیزیکی، در معاملات آتی بورس کالا هم شاهد افزایش قیمت و همچنین افزایش در حجم معاملات بودیم. روز گذشته هر ۵ سررسید آتی سکه افزایشی بودند. به طوری که در جریان معاملات سکه طلا تحویل آبان ۰.۵۷درصد رشد کرد و بیش از ۱۱۰۰۰ قرارداد به فروش رفت. در سررسید دی ماه هم ۲۶۷ قرارداد دادوستد شد. که به طور کل نشان از افزایش در معاملات قراردادهای آتی سکه هستیم. آنچه مسلم است افزایش در معاملات فیزیکی سکه بهار آزادی و همچنین افزایش قیمت دلار از عوامل مهم و تاثیرگذار در معاملات آتی سکه است.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR