سردرگمی و احتیاط در معامله گران ارزی

نبود روند و ترس معامله گران از محدوده قیمتی ۳۸.۰۰۰ ریال بلای جان فعالان بازار ارز شده است. زیرا هر زمان دلار به محدوده این کانال نزدیک می شود با واکنش تند فعالان این عرصه روبرو شده و آنها موقعیت فروش به خود می گیرند. البته این واکنش به خاطر وجود بازارساز در معاملات است. تجربه اثبات کرده هر زمان که دلار این محدوده را لمس نموده با عرضه های سنگین بازارساز روبرو شده و باعث شکسته شدن قیمت این ارز شد. نمونه این عکس العمل را می توان در معاملات روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته مشاهده نمود. آنجایی که دلار با افزایش ۲۰۰ ریالی مواجه شد و به قیمت ۳۷.۹۷۰ ریال رسید. اما این پایان کار نبود زیرا در روز معاملاتی بعد مجددا بهای دلار با کاهش ۴۰ ریالی همراه شد و این نتیجه همان ترس فعالان بازار از کانال قیمتی یادشده و بازارساز است.

با تمام این تفاسیر از ابتدای مرداد ماه بهای دلار با بازده مثبت ۴دهم درصدی همراه شد. که به اعتقاد کارشناسان این بازده مثبت به خاطر اخبار سیاسی است که پیرامون کشورمان رصد می شود. مهمترین آن اعمال تحریم های تازه از طرف مجلس نمایندگان آمریکاست. این قانون که به تازگی به نصویب مجلس آمریکا رسیده است منتظر امضای نهایی رئیس جمهور آمریکاست تا رسیمت پیدا کرده و به مرحله اجرا درآید.

همین خبر کافی است تا نرخ دلار در بازار ایران روند افزایشی به خود گیرد و شاید بتواند کانال قیمتی را براحتی بشکند و در انتظار سقف های قیمتی جدید باشیم. با این حال باید دید واکنش معامله گران به این اتفاق مهم چگونه خواهد بود و آیا دلار توانایی شکستن این کانال قیمتی را خواهد داشت. در سمت مقابل باید به انتظار واکنش بازارساز هم باشیم. ببینیم که آیا عرضه های خود را ادامه خواهد داد یا این که قدرت خریداران چربش بیشتری خواهد داشت. به نظر باید به انتظار قیمت های جدید در بازار این ارز پرچالش باشیم.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR