سردرگمی معامله گران در شناسایی کف قیمتی دلار

دلار همچنان بر مدار نزولی به حرکت خود ادامه می دهد. به طوری که در پایان معاملات روز گذشته خود ده ریال از ارزش خود را از دست داد و در قیمت ۳۹.۰۰۰ ریال آرام گرفت. آنچه که از جو بازار معاملات این ارز مشخص است در بین معامله گران یک سردرگمی و اختلاف در تشخیص کف قیمتی بوجود آمده است. عده از این گروه بر این عقیده هستند که مقاومت بر روی کانال ۳۹.۰۰۰ ریال معنای خاصی دارد و و این که این محدوده کف قیمتی جدیدی برای دلار بوده و در هفته های آینده باید منتظر افزایش قیمت باشیم. اما گروهی دیگر خلاف این نظر را دارند. استدلال آنها به عرضه صرافی های بانکی است که دیروز در قیمت ۳۸.۹۰۰ ریال انجام شد. آنها عقیده دارند که کف قیمتی دلار این محدوده خواهد بود. گروه سومی هم وجود دارند که کف ۳۸.۷۰۰ تا ۳۸.۸۰۰ ریال را به عنوان نقطه و سکوی پرتاب برای افزایش های بعدی قیمت دلار می دانند . این گروه معتقدند که در این قیمت باید منتظر ورود معامله گران فنی باشیم.

زیرا این دسته از معامله گران دلارهای خود را فروخته و به انتظار شناسایی کف جدید قیمتی به جهت ورود به بازار هستند. آنچه که مشخص و به واقعیت نزدیک است ادعای همین دسته سوم است. زیرا به محض شناسایی قیمت جدید علاوه بر ورود معامله گران فنی باید به انتظار ورود نوسان گیران هم باشیم. از دلایل افت بهای دلار در این چند روز می توان به عدم وجود معامله گران فنی و نوسان گیران در بازار را نام برد. دیگر این که عرضه هایی که بازارساز بازار در قیمت ۳۸.۹۰۰ ریال انجام می دهد که خود سیگنالی برای بازیگران حرفه ای است.

عامل اثر گذار دیگر بر روند این افت ارزش دلار در کشورهای همسایه به خصوص هرات افغانستان بود. همچنین نباید از نوسانات محدود و هر از گاهی رو به پایین درهم غافل ماند. به اعتقاد اهالی بازار مهمترین عامل تاثیرگذار بر روند قیمتی دلار همین نرخ حواله درهم است. در روزی که شاهد افت قیمت دلار بودیم بهای پوند انگلیس نیز در مسیر نزولی قرار گرفت. روز گذشته پوند ۳۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۵۲.۶۰۰ ریال رسید. دلیل این کاهش را باید در تضعیف ارزش پوند در برابر دلار در بازارهای جهانی عنوان کرد که سبب فروش بازیگران این ارز شد. اما یورو بر خلاف این دو ارز راه افزایشی پیش گرفت و با افزایش ۵۰ ریالی به قیمت ۴۷.۰۵۰ ریال رسید.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR