ریزش بهای سکه طلا در پی افت دلار

در پی کاهش بهای دلار در بازار داخلی، سکه بهار آزادی هم روند نزولی به خود گرفته است. به طوری که ارزش این فلز گرانبها با یک میلیون ریال کاهش به قیمت ۳۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسیده است. این افت در حالی به ثبت رسید که هفته گذشته هم این فلز زرد رنگ بیش از ۲۲ درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

در پی کاهش قیمت سکه برخی از مردمی که سکه های پیش فروش خود را تحویل گرفته بودند آنها را برای فروش روانه بازار کردنداین مسئله هم باعث تشدید کاهش بهای سکه طلا شد. در حال حاضر سمت عرضه و آنهایی که فروشنده هستند به نسبت تقاضا سنگینی می  کنند. شاید اگر بخواهیم مهمترین عامل افت این روزهای سکه را ریشه یابی نماییم به گزینه بهتر از افت دلار نمی رسیم. کاهش ارزش دلار در هفته گذشته موجب شد تا سکه هم ارزش خود را از دست دهد و سکه بازارن را در موقعیت فروش قرار دهد. دلار هم در ادامه روند کاهش های خود روز شنبه در اواسط روز وارد کانال ۱۲۰.۰۰۰ ریالی شد، ولی تا انتهای روز و پایان ساعت کاری با قیمت ۱۳۰.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد. قیمت یاد شده ۷.۰۰۰ریال پایین تر از قیمت روز پنجشنبه بود.

این کاهش نرخ دلار به عقیده فعالان متاثر از دو عامل می باشد. عامل اول که بارها به آن اشاره شد تصویب لایحه FATF می باشد که امروز به تصویب نمایندگان مجلس رسید. عامل دوم فشار فروش معامله گران فنی بود. این گروه با شکسته شدن مرز ۱۴۰.۰۰۰ ریالی، بیشتر فروشنده شده اند، هرچند در نقاط حساس برای جلوگیری از کاهش های بیشتر اقدام به خرید می نمایند. علاوه بر دو عامل ذکر شده برخی از معامله گران علتهای دیگری را هم ذکر می نمایند. برخی معتقدند ریزش قیمت دلار در روزهای اخیر موجب شده است که جسارت خرید در میان معامله گران به کمترین میزان خود برسد.

از سوی دیگر ریزش های اخیر سبب شده تا بخشی از متضررین بازار را رها کرده و از آن خارج شوند. با توجه به آنچه از شرایط بازار گفته شد روند کاهشی قیمت نشان می دهد که افزایش های بازار حداقل در شرایط فعلی با احتیاط رفتار می کنند و منتظر اخبار و حوادث در روزهای آینده خواهند ماند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR