رکورد زنی سکه و دلار

بازار سکه و دلار دیروز نمایی متفاوت از خود نشان دادند. این از آن جهت بود، بعداز مدتها شاهد افزایش قیمت در این دو دارایی با ارزش بودیم. علاوه بر این افزایش قیمت اتفاق مهم دیگری که روی داد و از اهمیت بسزایی برخوردار بود افزایش سطح تقاضا در این دو بازار بود. در بازار سکه شاهد افزایش ۱۹۰هزار ریالی قیمت بودیم. این افزایش در بهای طلای داخلی منجر شد تا قیمت آن به ۱۴.۳۲۰.۰۰۰ ریال برسد. بخشی از رشد سکه ناشی از صعود اونس به بالای مرز ۱.۳۰۰ دلار در بازارهای جهانی بود.

در کنار این، حرکت افزایشی دلار در کانال ۴۲.۰۰۰ ریال دیگر عاملی بود که سکه بهار آزادی را تحریک کرد. اما در بازار دلار هم افزایش قیمت را بعد از مدتها تجربه کرد. شاخص ارزی با ۳۵۰ ریال افزایش به نسبت روز قبل خود به قیمت ۴۲.۴۰۰ ریال رسید. از عوامل تاثیرگذار در روند روبه رشد دلار می توان به افزایش خریدهای ارزی، رشد نرخ حواله درهم و بالا رفتن ارزش دلار در کشورهای همسایه و هم مرز اشاره داشت.

در کنار این افزایش قیمت در بازار آزاد اما بازار ارز مرجع دچار افت قیمت ده ریالی شد و به قیمت ۳۶.۰۶۴ ریال رسید. این افت قیمت به اعتقاد فعالان بازار از دو جهت قابل بررسی بود. یک جهت آن به دلیل کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی بود که طبیعتا در قیمت گذاری بازارساز هم موثر و تاثیرگذار بود. سمت دیگر که فعالان بازار به آن اشاره داشتند و این افت را متاثر از آن دانستند احتیاط بازارساز بود. از دیگر اتفاقات مهمی که در بازار دیروز انجام شد نزدیک شدن قیمت دلار در معاملات نقدی و اعتباری بود.

تا جایی که حتی قیمت این دو بازار یکسان شدند، این در حالی بود که در روزهای گذتشه عموما نرخ دلار در معاملات اعتباری در سطح پایین تری نسبت به معاملات نقدی قرار داشت. هم سو با افزایش بهای دلار در بازار، ارز رقیب یعنی یورو هم افزایش قیمت را تجربه کرد و با ۴۲۰ ریال افزایش به ۵۱.۰۰۰ ریال رسید. تقویت نرخ برابری یورو به دلار مهمترین عاملی بود که ارزش این ارز اروپایی را در بازار داخلی بالا برد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR