رکورد جدید دلار

در معاملات روز پنج شنبه، دلار بالاترين ميزان رشد قيمتي خود را در هفته های گذشته رقم زد تا قيمت اين ارز مطابق آمار شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران با ۲۵۰ ريال افزايش نسبت به روز چهارشنبه به قيمت ۳۷.۴۹۰ ريال رسید. البته آمار معاملات برخی از صرافی ها، افزایش قیمت تا ۳۷.۶۲۰ ریال را هم نشان می دهد.

اين افزايش قيمت منجر شد تا روند كاهشي كه از هفتم دي اغاز شده بود متوقف شود. معاملات ساعات ابتدایی امروز هم نشان می دهد که دلار روند افزایشی خود را حفظ کرده است و ظاهرا حرکت در کانال صعودی آغاز شده است. با وجود افزایش قابل قبول نرخ دلار در روز پنجشنبه، بازده هفتگی آن منفی بود. رسیدن به کف قیمتی ماه های گذشته، مقاومت سرمایه گذاران سکه برای کاهش قیمت دلار، افزایش نسبی نرخ حواله دلار و افزایش تقاضای پایان سال، مجموع عواملی است که می توان به برگشت دلار به مدار صعودی نسبت داد.

سکه طلا که چند روزی بر خلاف کاهش دلار، مسیر صعودی را در پیش گرفته بود، روز پنجشنبه همسو با دلار، با کمی رشد در محدوده کانال یک میلیون و ۲۰۰ تومان آرام گرفت. رشد سكه در حالي اتفاق افتاد كه بهاي اونس جهاني با كاهش همراه بود و تا مرز هزار و ٢٠٠ دلار پايين آمد، با اين وجود سكه به كاهش بهاي طلاي جهاني اهميت نداد و خود را با روند افزايشي قيمت دلار هماهنگ نمود. با وجود کاهش قیمت دلار در هفته های گذشته و مقاومت سکه برای کاهش، حبابی هر چند اندک در آن شکل گرفته است. شاید به همین دلیل است که از ساعات اولیه امروز، قیمت سکه تمایلی به رشد ندارد.

با اين حال در معاملات روز جمعه اونس جهاني قيمت اين فلز گرانبها به زير سطح هزار و ٢٠٠ دلار رسيد و اين افت قيمت انتظارات كاهشي شماري از سكه بازان را تقويت نمود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR