رکوردشکنی دلار و سکه

بازار سکه در دو روز انتهایی هفته گذشته شرایط نوسانی و پرالتهابی را پشت سر گذاشت. به طوری که روز سه شنبه و در پایان معاملات با رشد ۷۴۰.۰۰۰ ریالی همراه و به قیمت ۱۹.۲۵۰.۰۰۰ ریال رسید. در ادامه روند افزایشی، سکه تمام بهار آزادی روز پنج شنبه با ۳۵۰.۰۰۰ ریال صعود روی قیمت ۱۹.۶۰۰.۰۰۰ ریال قرار گرفت. افزایش های اخیر که در پنج روز کاری هفته گذشته روی داد منجر شد تا بازدهی هفتگی آن به حدود ۱۱ درصد برسد. فعالان بازار سه دلیل عمده را برای رشدهای اخیر این فلز گرانبها عنوان کرده اند. اول افزایش تقاضای فیزیکی در بازار، دوم رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی سوم، تحرکات غیررسمی خریداران سکه پیش فروش شده به منظور افزایش قیمت و کسب سود حداکثری. البته در این میان عده ی دیگر از فعالان معتقد بودند عدم تمدید تعلیق تحریم های هسته¬ای توسط ترامپ مهمترین عامل به جهت این صعودها در بازار سکه بود. این ریسک تعلیق تحریم ها بر قیمت دلار در بازار غیررسمی تاثیرگذاشت که متعاقبا قیمت سکه را هم به دنبال خود افزایشی کرد.

در پی افزایش سکه تمام بهار آزادی سکه های کوچکتر هم به تبع آن افزایش قیمت را تجربه نمودند. دلار در دو روز انتهایی هفته گذشته در معاملات بازار غیررسمی نوسان زیادی را تجربه کرد. شاخص بازار ارز از مرز ۶۰.۰۰۰ ریال عبور کرد و با قدرت بر روی ۶۱.۰۰۰ ریال متوقف شد. دو عامل مهم در افزایش قیمت دلار موثر بودند. اولین آن پیرامون تصمیم احتمالی ترامپ در ۲۲ اردیبهشت ماه است که احتمال خروج آمریکا از برجام را تقویت می کند. دومین عامل رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی صعود مجدد نرخ حواله درهم بود. این ارز روز پنج شنبه در آستانه ۱۶.۶۰۰ ریال قرار گرفت. با این قیمت درهم ایستادن دلار در نقطه ۶۱.۰۰۰ ریال غیرمنطقی به نظر می رسد. به اذعان بسیاری از فعالان حجم معاملات بسیار ناچیز است که بتوان چنین نرخ هایی را مبنا قرار داد.

آنچه از بازار آزاد مخابره می شود حاکی از آن است که فروشنده در بازار وجود ندارد و می توان گفت تمام فعالان در این بازار خریدار هستند. از آن جایی که بازارساز هم این بازار را غیرقانونی می داند تحرکی در خصوص کنترل بازار و قیمت ها ندارد. به نظر فعالان، معاملات در این بازار به دلیل عدم شفافیت و وجود تردید مخاطره آمیز و هرگونه فعالیت منوط به رعایت احتیاط می باشد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR