روند معکوس قیمت دلار

روند نزولی دلار همچنان ادامه دار است به طوری که بسیاری از معامله گران این ارز پرطرفدار را غافلگیر کرده است. دلار روز گذشته تا نزدیکی قیمت یکصد هزار ریال نزول کرد. دلار با ۶۵۰۰ ریال افت به قیمت ۱۰۲.۵۰۰ ریال رسید. نکته معاملات روز گذشته آنجا بود که قیمت کف بازار در میان دلالان حتی پایین تر از صرافی های منتخب بانکی بود.

این عمل دلالان و نوسان گیران بدان جهت بود تا قیمت ها را پایین بیاورند و از این طریق کسب سود نمایند. فعالیت جدید نوسان گیران به خاطر این بود که سمت تقاضا و افراد عادی در بازار ضعیف شده و می توان گفت تقاضایی در بازار وجود ندارد. به همین علت نوسان گیران از کسب سود در این بخش بی نصیب مانده اند. لذا سعی دارند با پایین آوردن قیمت دلار در اصطلاح دام برای مردم عادی پهن کرده تا از این طریق آنان را تحریک و مجددا سرمایه های آنان را روانه بازار نمایند.

ولی با پیگیری سیاست منطقی مدیریت نوسانات از سوی بازارساز تیر نوسان گیران به سنگ خورد. با این حال، آنچه شاید برای خود نوسان گیران نیز جالب بود، عدم حضور تقاضای جدی برای خرید دلار در نزدیکی مرز یکصد هزار ریالی بود. باید دید نوسان گیران همچنان تلاش خواهند کرد با کاهشی کردن قیمت ها همچنان به دنبال کسب سود باشند یا این که تغییر استراتژی خواهند داد و در این مرز خریدها را بالا خواهند برد.

همانطور که گفته شد بازارساز سعی کرد در مقابل قیمت نوسان گیران دچار هیجان نشود، لذا دلار در صرافی های منتخب بانکی حدود ۱۰۴.۰۰۰ ریال و ۲.۰۰۰ ریال بیشتر از قیمت دلالان بود. به گفته فعالان، بازارساز سعی داشت با این تکنیک تا حدی در برابر تله نوسان گیری دلالان مقاومت کند و زمینه را برای کاهش با پشتوانه دلار فراهم کند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR