روز پرنوسان سکه

روز گذشته را می توان یکی از روهای پرنوسان بازار سکه نام گذاری کرد. زیرا با رشد ۲۷۰هزار ریالی سکه همراه بود که این بیشترین میزان رشد از هشتم دی ماه سال جاری بود و موجب رسیدن قیمت سکه به رقم ۱۲.۲۰۰.۰۰۰ ریال شد. رشد قیمت سکه در بازار هیچ دلیل منطقی به همراه نداشت و دلیل آن حمایت از جانب اونس، یا افزایش قابل ملاحظه دلار نبود. ضمن آن که کاهش ۲۰ ریالی قیمت دلار و رسیدن به قیمت ۳۷۵۰۰ ریالی این ارز را شاهد بودیم و در مورد قیمت اونس جهانی نیز همین روال حکمفرما بود و قیمت آن به زیر محدوده ۱۲۱۰ دلار رسید و باقی ماند.

آنچه در مورد این خیز بلند سکه در بازار می توان عنوان نمود هجوم نوسان گیران و سفته بازان بازار بود که باعث این نوسان شدید و بالا رفتن قیمت سکه شد و این افزایش سکه دلیلی برای بالا رفتن حباب سکه شده است. گواه این ادعا را در صرافی ها می توان جستجو کرد زیرا که این بخش از فعالان بازار با کمبود سکه نقدی مواجه بودند. البته مشتری حقیقی آنچنانی در بازار وجود نداشت و همان طور که عنوان شد تنها وجود خریداران نوسان گیر بود که موجب این افزایش قیمت را فراهم کرد تا جایی که حباب سکه تمام بهار آزادی به ۱.۴۵۰.۰۰۰ ریال رسیده است.

در این شرایط ورود بازار ساز و حمایت از بازار می تواند مجددا شرایط را به تعادل کشانده و از افزایش بی رویه قیمت سکه جلوگیری نماید. از رویدادهای داخلی بازار سکه و طلا که عبور کنیم در روزهای پایانی هفته جاری اخبار تاثیرگذاری بر نرخ این فلز گرانبها در دنیا خواهیم داشت. روز چهارشنبه تصمیم گیری در خصوص نرخ بهره و بیانیه سیاست پولی فدرال رزرو اعلام خواهد شد. این نشست که از روز سه شنبه آغاز به کار کرده، روز چهارشنبه به کار خود پایان خواهد داد که به نظر مهمترین عامل بر آینده کوتاه مدت قیمتی اونس طلا خواهد بود. همچنین روز پنج شنبه باید منتظر نرخ بهره و بیانیه سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن و همچنین نشست خبری بانک مرکزی ژاپن باشیم که خود نقشی در روند قیمت اونس خواهد داشت.

در ساعات پایانی این روز باید منتظر تصمیم گیری در خصوص نرخ بهره بانک مرکزی بریتانیا نیز باشیم. در ضمن باید نیم نگاهی به انتخابات هلند داشت زیرا که این انتخابات هم تاثیر خود را بر قیمت اونس خواهد گذاشت. باید دید تا مجموعه عوامل بالا که به نظر تا پایان هفته به سرانجام خواهد رسید چه تاثیری بر روی قیمت این فلز گرانبها خواهد گذاشت و روند معاملات آن به کجا خواهد رسید.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR