روزهای کم هیجان بازار ارز

روزهای آرام و کم نوسان فضای حاکم و غالب بر بازار ارز ایران شده است. این مطلب را می توان از قیمت های رقم خورده دلار کاملا متوجه شد. به طوری که در بازار روز شنبه، دلار با افت ۴۰ ریالی همراه شد و به قیمت ۳۷.۳۶۰ ریال رسید. آنچه مشخص است دلار توانایی و قدرت چندانی برای افزایش قیمت در خود ندارد. همسو با این حرکت آرام و نوسان دلار معامله گران هم تمایلی برای خرید از خود نشان نمی دهند. دلیل این کم تحرکی و عدم توجه فعالان این عرصه باید در عدم نوسان در نرخ حواله درهم و عدم تحرک قیمت دلار در کشورهای همسایه جستجو نمود.

اما نباید به این دو عامل بسنده نمود زیرا دیروز سخنگوی دولت در مورد سیاست های اتخاذ شده توسط دولت در ارتباط با بازار ارز سخنرانی نمودند. ایشان تاکید داشتند که دولت همچنان بر حفظ ثبات در بازار ارارز اصرار دارد و این ثبات نسبی که در بازار ایجاد شده از اولویت های اقتصادی مهم دولت به شمار می رود. همین دلایل کافی است تا بازار ارز بین قیمت های ۳۷.۳۰۰ریال تا ۳۷.۵۰۰ ریال در اصطلاح زندانی شده و توانایی خروج از این محدوده را نداشته باشد. بر خلاف آرامش در بازار ارز، بازار سکه با رشد ۴۰ هزار ریالی مواجه شد و به محدوده ۱۲.۰۶۰.۰۰۰ریال رسید.

دلیل این افزایش قیمت را باید در افزایش بهای اونس جستجو نمود. در آخرین روز معاملاتی اونس جهانی این لز گرانبها با رشد همراه شد و توانست کانال ۱.۲۶۰دلار را فتح نماید. این تنها عامل و بهانه ای برای رشد قیمت سکه بهار آزادی در بازار داخلی شد. اما به اعتقاد فعالان این بازار با توجه به شروع ماه مبارک رمضان به طور سنتی با کاهش تقاضا در سکه مواجه خواهیم شد. پس نباید انتظار ادامه رشد قیمت سکه را در روزهای آینده داشته باشیم. آنچه مشخص است همچنان باید شاهد بازاری ساکن و بی رمق چه در بازار ارز و چه در بازار سکه باشیم.

 

WWW.TAJMIREXCHANGE.COM

 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR