دیدگاه متناقض در بین فعالان بازار دلار

در آخرین روز هفته گذشته قیمت دلار به میزان ۲۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۳۷.۸۳۰ ریال رسید. با افتی که در روز ۵شنبه اتفاق افتاد میزان بازدهی دلار در هفته گذشته به منفی ۱/. درصد رسید. آنچه در معاملات هفته پیش دلار به چشم آمد این بود که سه روز دلار در کانال مثبت و سه روز در کانال منفی معامله شد. این نشان از وجود تناقض رفتار در بین معامله گران و فعالان این بازار است.

دو دیدگاه کاملا متفاوت در بین اهالی بازار این ارز وجود دارد عده همچنان اعتقاد دارند که دلار به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و این کاهش قیمت ها مقطعی و به جهت استراحت روند دلار صورت می پذیرد. توجیه آنان به نرخ حواله درهم است زیرا این ارز موثر بر نوسانات دلار همچنان با قدرت در محدوده ۱۰.۴۰۰ ریال قرار دارد. این سطح قیمت به این معنی است که دلار همچنان توان رشد بیشتر را خواهد داشت.

از سویی در این فصل از سال هم مسافرت های خارج از کشور رونق بیشتری به خود گرفته و همین مساله علتی است برای خرید این ارز و پیامد آن افزایش بهای دلار را به دنبال خواهد داشت. اما اگر بخواهیم از منظر تکنیکالی هم به موضوع نگاهی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که دلار همچنان بالای محدوده ۳۷.۸۰۰ ریال قرار دارد. قدرت این سطوح نشان دهنده مقاومت بازار در برابر افت قیمت است.

و دلار این محدوده را با قدرت از آن عبور کرده و بعید به نظر می رسد که مجددا از این کانال قیمتی خارج بشود. اما عامل مهم دیگری هم که بسیار تاثیرگذار خواهد بود تعیین نرخ سود بانکی است که اگر توام باشد با کاهش نرخ سود، سرمایه ها از سپرده های بانکی خارج شده و به سمت بازار ارز سرازیر و قیمت ها روند افزایشی پیدا خواهند کرد. دیدگاه دیگری هم که در بازار وجود دارد دیدگاه کاهشی است که به اعتقاد این دسته، بازارساز به محدوده ۳۸.۰۰۰ ریال حساس است و هر زمان دلار به این محدوده قیمتی رسیده با واکنش او همراه شده و عرضه های خود را افزایش داد. این دو دیدگاه متناقض در بازار علتی شده برای درجا زدن قیمت در محدوده ۳۷.۸۰۰ ریال. حال باید دید در آینده کدام دیدگاه به واقعیت نزدیک تر است و آینده مبهم دلار به کجا خواهد رسید.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR