دیدار وزیر نفت با وزیران خارجه و تجارت عمان

وزیران امور خارجه و تجارت عمان صبح امروز در تهران با وزیر نفت ایران ملاقات و گفتگو کردند.
 

 

به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه و وزیر تجارت عمان صبح امروز (یکشنبه، دوم اسفند ماه) در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت ایران با بیژن زنگنه دیدار و گفتگو کردند.

 

وزیران خارجه و تجارت عمان در دیدار با وزیر نفت ایران درباره گسترش همکاریهای اقتصادی بویژه در صنایع نفت و گاز تاکید کردند.

 

یوسف بن علوی قرار است در جریان این سفر افزون بر دیدار با وزیر نفت با رئیس کل بانک مرکزی، وزیران راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و اعضای اتاق بازرگانی دیدار و گفتگو کند.نس مطبوعاتی مشترک با بن علوی گفت: ما سقفی برای روابط با عمان قائل نیستیم و روابط دو کشور در همه حوزه ها گسترش می یابد.

 

 

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دیروز (شنبه، یکم اسفندماه) در کنفرا

سلطان نشین عمان در سالهای اخیر رویکرد مستقلی را در عرصه سیاست خارجی و تحولات منطقه در پیش گرفته است، این کشور در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه ١+٥ نیز نقش بسیار مهمی داشت.

 

بر اساس اعلام وزارت نفت، مقامهای دو کشور ایران و عمان طی یکسال گذشته بارها با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند، آخرین دیدار مربوط به یکم بهمن ماه است که وزیر نفت ایران به دعوت همتای عمانی به این کشور سفر کرد و درباره صادرات گاز به عمان، استفاده از ظرفیت خالی تولید ال ان جی این کشور و تبادل درباره بازار نفت گفتگو کردند.

 

در این دیدار توافق شد تا خط لوله ای با ظرفیت ارسال یک میلیارد فوت مکعب گاز معادل ٢٨ میلیون مترمکعب در روز و سالانه ١٠ میلیارد مترمکعب از سوی ایران و به صورت مشترک میان دو کشور احداث شود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
ایسنا یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴
نمایش در صفحه اصلی: 
۰


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR