دو نگاه متفاوت معامله گران به روند قیمت دلار

آخرین روز هفته در معاملات دلار با روند نزولی به کار خود پایان داد. این روند در ادامه کاهش قیمت در روز چهارشنبه کلید خورد. این جریان منفی که در دو روز انتهایی هفته اتفاق افتاد موجب بروز دو دیدگاه متفاوت در بین معامله گران دلار شد. دسته اول آنهایی هستند که اعتقاد به رشد مجدد بهای دلار در ادامه فصل پاییز را دارند. استدلال آنها به تقاضای احتیاطی است که در بین معامله گران همچنان ادامه دارد. همین دلیل مطمئنا در روزهای آینده سبب افزایش قیمت در این ارز خواهد شد. توجیه دیگر آنان به اعلام نرخ دلار در بودجه سال آینده خواهد بود. زیرا طبیعتا و بنا بر عرف هر ساله باید منتظر افزایش نرخ در بودجه اعلامی توسط هیات دولت باشیم. این افزایش مطمئنا تاثیر خود را در بازار آزاد خواهد گذاشت.

همچنین ایجاد انتظارات افزایشی در بین معامله گران فنی، با توجه به این که به انتهای پاییز نزدیک می شویم. این گروه معتقدند شرکتهای تجاری با توجه به پایان این فصل از سال نیاز مبرم به دلار پیدا خواهند کرد و این مهمترین دلیل برای افزایش بها خواهد بود. علاوه بر این با نزدیک شدن به ماه ژانویه و سفرهایی که به تناسب این زمان انجام خواهد شد باید مجددا انتظار افزایش دلار را داشته باشیم. موارد یاد شده استدلال افزایشی های بازار بود. در مقابل این گروه عده قرار دارند که با این ایده کاملا مخالف هستند و نظر آنها به کاهشی شدن بهای دلار در بازار است.

آنها بر این باور هستند عرضه ارز که از میانه های هفته گذشته شروع شده افزایش یابد و همزمان تقاضا کاهش یابد. این گروه معتقدند این نشانه ای از وقوع تغییرات احتمالی در بازار خواهد بود. که به احتمال قوی منجر به توقف روند افزایش خواهد شد. هفته گذشته، دلار سه روز کاهشی و سه روز افزایشی را پشت سر گذاشت تا از نظر قیمتی گرایش خاصی از خود نشان نداده باشد. با این حال دامنه نوسانات افزایشی بیشتر بود و موجب شد تا شاخص بازار ارز در دو روز ابتدایی هفته به قدری مثبت باشد که میزان بازدهی هفتگی آن مثبت شود. به این ترتیب دلار در این بازه زمانی ۷ دهم درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR