دو علامت بازار ارز به فعالان

دو علامت هشدار دهنده از سوی بازار ارز به فعالان آن مخابره شد. دلار دیروز تحت تاثیر این دو پیغام روند صعودی به خود گرفت و به نوعی مرز روانی ۷۰.۰۰۰ ریال را برای خود به تثبیت رساند. دلار در ابتدای معاملات با قیمت ۷۰.۷۰۰ ریال بازگشایی شد و تا انتهای ساعات معاملاتی به ۷۱.۹۰۰ ریال رسید. اما این دو پیغام ارزی که از سوی بازار ارز ارسال شد ابتدا رشد نرخ حواله درهم به بالای ۱۹.۰۰۰ ریال بود و دومی همانطور که عنوان شد تثبیت نرخ ۷۰.۰۰۰ ریالی برای دلار بود. تثبیت دلار در این قیمت به معنای آمادگی دلار برای دستیابی به سطوح بالاتر خواهد بود.

این در حالی است که سیاست گذار این بازار را غیررسمی می داند و طبق اعلام، آمادگی پاسخگویی به نیاز فعالان را با ارز ۴۲.۰۰۰ ریالی دارد. اما بازارساز قطعا باید نیم نگاهی هم به این بازار غیررسمی داشته باشد و از سوءاستفاده برخی سفته بازان جلوگیری نماید. زیرا آنها با تجمع های مخربی که ایجاد کرده اند سعی دارند قیمت را به نفع خود دچار نوسان نمایند. اتفاق دیروز در معاملات دلار گام بلندی برای تثبیت نرخ ۷۰.۰۰۰ ریالی بود. این در حالی است که بازار نه در فصل پرتقاضا به مانند تعطیلات سال نو میلادی یا ایام اربعین قرار دارد و نه اخیرا اتفاق سیاسی و انتظاری خاصی رخ داده است. مهمترین عاملی که باعث تثبیت نرخ دلار در بالای مرز روانی شد نااطمینانی از سیاست های آینده دولت در خصوص بازار است. بیشتر فعالان این عرصه منتظر اعلام قانون نرخ توافقی برای دلار بودند که متاسفانه از سوی دولت هنوز اعلام نشده و همین تاخیر موجب سردرگمی بازار ارز شده است.

به اعتقاد کارشناسان اگر این نرخ از سوی دولت اعلام می شد به معنای سنگین شدن کفه عرضه به نسبت تقاضا میشد. این خود کمک شایانی به تعادل کشیده شدن بازار را می نمود. عاملی که موجب خواهد شد نوسان گیر و تثبیت کننده آن زیر مرز روانی قرار گیرند. اگر نرخ توافقی از سوی دولت مورد موافقت قرار می گرفت و اجرایی می شد به معنای رسمیت شناختن بازار غیررسمی میشد. مطمئنا تقاضای اضافی ارز سهمیه¬ی به سمت بازار آزاد سرازیر خواهد شد که اگر این بازار هم با راه کارهایی از سوی دولت به رسمیت شناخته می شد آن وقت ما شاهد بازاری شفاف و هدفمند و به دور از سوءاستفاده سودجویان و سفته بازان می بودیم.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR