دو سیگنال برای افزایش نرخ دلار

بازار ارز و سکه شاهد افزایش قیمت در معاملات روز گذشته خود بود. دلار با افزایش ۸.۵۰۰ ریالی روی قیمت ۱۱۲.۰۰۰ ریال قرار گرفت و سکه با ۲.۴۵۰.۰۰۰ ریال رشد به بهای ۳۷.۳۰۰.۰۰۰ ریال رسید. رشد نرخ دلار را می توان به دو عامل نسبت داد. اول افزایش بهای دلار بر تابلوی صرافی های منتخب بانکی و دوم رشد نرخ حواله درهم.

همچنین برخی معامله گران کاهش قیمت نفت را در بازارهای جهانی دست مایه خود قرار دادند و با جوسازی پیرامون این مسئله بهای دلار را افزایشی کردند. همان طور که عنوان شد اولین عاملی که موجب جوسازی معامله گران شد افزایش قیمت دلار توسط صرافی های بانکی بود. این گروه از صرافان، قیمت دلار را ۱۰۳.۹۵۰ ریال درج کردند که ۲.۹۵۰ ریال بالاتر از روز قبل بود. همین افزایش قیمت موجب جوسازی نوسان گیران و معامله گران شد تا از این طریق تقاضای احتیاطی را وارد بازار نمایند. غافل از اینکه افزایش قیمت صرافی های بانکی به منظور نزدیکی قیمت آنها با بازار آزاد بود تا با کم شدن فاصله مانع از ورود تقاضای کاذب به بازار شود.

یکی دیگر از متغیرهایی که مورد توجه نوسان گیران شد افزایش نرخ حواله درهم در بازار بود. درهم که در ابتدای معاملات با قیمت ۲۸.۸۰۰ ریال آغاز به کار کرد در ادامه توانست از مرز ۳۰.۰۰۰ ریالی عبور نماید. همین قضیه سبب شد تا نوسان گیران دلار با اطمینان بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند و خریدهای خود را رو به بالا انجام دهند. به غیر از این دو سیگنال، می توان برای بالا رفتن قیمت دلار عوامل دیگری را هم متصور شد. به اعتقاد معامله گران تقاضا معمولا در آخر سال میلادی افزایش می یابد.

بخشی مربوط به تسویه شرکت های تجاری، بخشی مربوط به سفرهای ژانویه و بخشی مربوط به دانشجویان خواستار عزیمت به خارج از کشور می باشند. عامل بعدی به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و کاهش فروش کشور به جهت تحریم ها می باشد. کاهش قیمت و میزان صادرات این کالای مهم موجب کاهش منابع ارزی بانک مرکزی خواهد شد و قدرت بازارسازی این نهاد سیاست گذار در مقابل نوسانات را کاهش می دهد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR