دلایل توقف کاهش بهای اونس طلا

اونس طلا هفته های بحرانی را سپری می کند. این فلز گرانبها که در هفته های پیش به اوج قیمتی خود رسیده بود به ناگاه با بحران و سونامی قیمت مواجه شد و تا ۱.۲۷۰ دلار پایین آمد. آنچه کارشناسان برای این هفته اونس پیش بینی کرده بودند هفته بحرانی به همراه افت قیمت مجدد در بهای طلای جهانی بود. با شروع معاملات در آغاز هفته و روز دوشنبه شاهد افزایش در قیمت اونس بودیم. به طوری که قیمت این فلز زرد به ۱.۲۸۳ دلار رسید. دلیل این افزایش قیمت به اعتقاد تحلیل گران در سه مقوله می توان عنوان کرد: بحران کره شمالی، بروز تنش میان استانبول و واشنگتن و بازگشت چین به بازارهای جهانی بعد از تعطیلات این کشور. از سرگرفته شدن تنش ها میان آمریکا و کره شمالی در کنار بحران ترکیه به کمک اونس آمد و به طور موقت این فلز زرد را تقویت نمود.

البته به اعتقاد کارشناسان این تقویت و افزایش قیمت موقتی بوده و با رفع تنش های سیاسی موجود در جهان اونس مجدد به نقطه بحران بازخواهد گشت. آنچه در معاملات این هفته اونس چشم گیر تر به نظر می رسید، معاملات توام با نوسان است. آن هم به دلیل ورود آن دسته از معامله گران است که در طول روز بسیار معامله می کنند و در پایان معاملات موقعیت های معاملاتی خود را بسته و به انتظار فردا می نشینند. این عده، معاملاتی سریع و پر ارزش و پرحجم انجام می دهند. همین مسئله منجر به وجود نوسانات شدید در اونس طلا شده است. البته خروج آن دسته از معامله گرانی که ریسک گریز و ترسو هستند هم موجب تشدید این نوسانات در بازار طلای جهانی شد. با پایان یافتن تعطیلات در کشور چین و ورود آنها به بازارهای جهانی توانست کمک شایانی به اونس نماید.

چین که در زمره کشورهایی است که بیشترین میزان تولید طلا و همچنین بیشترین میزان مصرف را در بین کشورهای دنیا دارد، همین مسئله موجب شد تا بازار طلای جهانی همسو با تحرکات معامله گران و کارگزاران آنها دچار تحرکات و در پی آن منجر به افزایش قیمت طلا شد. تمام آنچه بیان شد سه مولفه تاثیر گذار در افزایش بهای اونس در آغاز هفته جاری بود. حال باید دید چه حوادث و اتفاقاتی در انتظار اونس طلا و بازارهای جهانی خواهد بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR