دلار در هفته ای که گذشت

آغاز هفته گذشته مصادف بود با مراسم تحلیف رئیس جمهور و نیمه تعطیل بودن بازار ارز. با این حال در این روز قیمت دلار با افت ۲۰ ریالی همراه و به ۳۸.۳۰۰ ریال رسید. اما روز دوم هفته با اخباری مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز توسط رئیس بانک مرکزی در ابتدای دولت دوازدهم خبر داد. این خبر دست مایه نوسان گیران قرار گرفت و جو منفی در بازار برای این خبر به راه انداخته و سبب کاهش ۱۵۰ ریالی دلار شدند تا جایی که بهای دلار به محدوده ۳۸.۱۵۰ ریال رسید. روزهای دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه هم شاهد نوسانات کم و افت ناچیز بهای دلار بودیم. به طوری که در پایان روز چهارشنبه دلار از محدوده حماینی خود پایین تر رفت و بر روی ۳۸.۰۷۰ ریال متوقف شد. آنچه اتفاق افتاد منجر به کاهش ۶/. درصدی ارزش دلار بود که باعث شد این ارز در محدوده ۳۸.۰۰۰ ریال آرام بگیرد.

روز پنجشنبه اتفاق دیگری برای دلار افتاد و بر خلاف انتظار فعالان بازار ارز بود و آن افزایش ۲۰ ریالی قیمت آن بود. آنچه باید در خصوص افزایش قیمت دلار می توان عنوان نمود این است که در این روز تحرکات معامله گران این ارز پرطرفدار کاملا مشهود بود. دلیل آنها برای این افزایش ناچیز این بود که دلار با آغاز ماه مرداد افزایش قیمت خوبی را تجربه نمود و افت هفته گذشته به جهت تعدیل و اصلاح قیمتی بوده است.

در نتیجه فرصت مناسبی برای خرید دست داده و آنها به همین استناد فعالیت خود را آغاز نموده و به اصطلاح شروع به خرید در کف نمودند. دلیل دیگر انها برای این افزایش قیمت به جهت بالا بودن بهای دلار در کشورهای همسایه و فاصله که بین آنها و قیمت دلار کشورمان بوجود آمده است. برای این که این اختلاف قیمتی کاهش یابد این دسته از معامله گران شروع به خریدهای خود نمودند. این اتفاقات رخ داده در هفته گذشته بازار ارز بود.

 

WWW.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR