دخالت نوسان گیران در افزایش های اخیر بازار ارز

در چهارمین روز هفته، دلار به سمت اهداف جدید قیمتی حرکت کرد و توانست ارز مرز مقاومتی ۱۴۰.۰۰۰ ریال با قدرت عبور نماید. طوری که در پایان معاملات، دلار بر روی عدد ۱۴۹.۰۰۰ ریال قرار گرفت و به کار خود پایان داد. افزایش های اخیر دلار شائبه های را در بین فعالان و نوسان گیران ایجاد کرده است. عده بر این باورند افزایش های اخیر در گرو تلاش نوسان گیرانی است که دلارهای خود را بالا خریده اند و الان در تلاش برای آوردن دلار به قیمت خرید خود هستند تا از زیان های هنگفت خود جلوگیری نمایند.

در نتیجه در روزها اخیر سعی کردند با جوسازی و تحرک در بخش معاملات فردایی قیمت را به سطوح بالاتر ببرند و زمینه را برای فروش دلارهای خود فراهم نمایند. به نظر این گروه از معامله گران افزایش های اخیر دامی است از سوی نوسان گیران تا بتوانند دلارهای خود را با کمترین ضرر یا حتی بدون ضرر به فروش برسانند. اگر این دیدگاه را بپذیریم باید در انتظار کاهش قیمت در روزهای بعد باشیم. دیدگاه دیگری هم در مقابل نظر قبلی وجود دارد، آنها گویای این مسئله هستند که افزایش قیمت دلار دامنه دار خواهد بود و نوسان گیران اهداف دورتری را در ذهن می پرورانند و به دنبال شکست مرزهای مقاومتی جدید هستند تا با این حربه مجددا مردم عادی را وارد بازار نمایند.

در این بین رفتار و عملکرد بازارساز بسیار تعیین کننده است. زیرا اگر بازارساز در این قیمت ها دارای برنامه و مقاومت باشد احتمال بازگشت دلار به سطوح بالاتر تقریبا غیرممکن خواهد شد و نوسان گیران مجبور به قطع عرضه خود و اقدام به خرید در قیمت های پایین تر خواهند کرد. به هر حال اقدامات و سیاست های بازارساز در این مقطع حساس بسیار سرنوشت ساز خواهد بود. با شرایط موجود و زیان های سنگینی که مردم نمودند احتمال بازگشت آنها بسیار ناچیز است. حالا که قیمت ها و دامنه نوسانات کمتر شده بازارساز باید با مداخله سازنده خود مانع از رشدهای شدید دوباره قیمت شود. اگر بازارساز در نقاط مقاومتی، فروشنده شود و در نقاط کف به عنوان خریدار وارد شود، دامنه نوسانی قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد و دیگر شاهد نوسانات شدید و خارج از عرف نخواهیم بود. انتظاری که کوچکترین خواسته تمام اهالی بازار به منظور حفظ، انسجام و مدیریت بازار ارز از سوی سیاست گذار خواهد بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR