داستان تکراری دلار

افزایش ۵۰ ریالی دلار در معاملات روز گذشته موجب افزایش قیمت این ارز پرطرفدار شد و توانست از کف کانال قیمتی خود جدا شده و به محدوده ۳۷.۳۵۰ ریال برسد. این یک سناریوی تکراری برای وصف شرح حال این روزهای دلار و معامله گران آن شده است. طبق آنچه از نظر تحلیل گران تکنیکالیست عنوان شده بهای دلار در یک محدوده ۲۰۰ ریالی زندانی شده است. که کف قیمتی که برای این کانال تشکیل شده ۳۷.۳۰۰ ریال و سقف قیمتی این کانال ۳۷.۵۰۰ ریال می باشد. هر زمان قیمت دلار به کف و سقف این کانال برخورد کرده است، از خود واکنش نشان داده و دچار افزایش یا کاهش قیمت شده است. نمونه بارز این ادعا را همان طور که عنوان شد دیروز در معاملات بازار ارز شاهد بودیم. بدین معنا که به محض برخورد به کف کانال با افزایش ۵۰ ریالی مواجه شد.

رفتار معامله گران نشان می دهد آنها هیچ میل و رغبتی به خرید ارز ندارند و این نکته را پذیرفته اند که دلار توانایی شکستن این سقف قیمتی را از خود ندارد و کمتر معامله گری حاضر به پذیرفتن این ریسک در بازار است. همین موضوع موجب افت معاملات دلار شده و دیگر آن شور و اشتیاق گذشته در بازار ارز وجود ندارد. استدلال آنها هم روند معاملات است زیرا تعداد روزهایی که شاخص ارز دامنه منفی را سپری کرده خیلی بیشتر از روزهای مثبت آن است.

حتی در هفته جاری بهای دلار نتوانست از نقطه ۳۷.۴۲۰ ریال عبور کند. به هر حال باید منتظر نشست و دید چه سیاستی های پیش روی بازار ارز در دولت آینده خواهد بود و قیمت دلار به چه سمتی سوق پیدا خواهد کرد. هم زمان با رشد ناچیز قیمت دلار سکه بهار آزادی هم مسیر افزایشی به خود گرفت و با ۱۰.۰۰۰ریال افزایش به قیمت ۱۲.۰۶۰.۰۰۰ریال رسید. بازار سکه هم به مانند بازار دلار روزهای آرام و به دور از هیجان و هیاهو را سپری می کند. در چنین فضایی، رشد ناچیز بهای اونس طلا و حرکت رو به بالای دلار زمینه ساز افزایش قیمت سکه بهار آزادی را فراهم خواهد آورد.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR