خروج دلار از کانال قیمتی

آغاز معاملات این هفته دلار با توجه به تعطیلات همراه با احتیاط از سوی فعالان این بازار بود. شاخص بازار ارز با توجه به انچه که گفته شد ۳۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۳۷.۲۸۰ ریال رسید. این یعنی خروج دلار از محدوده قیمتی ۳۷.۳۰۰ریال که در تحلیل کارشناسان به کف قیمتی دلار تعریف شده بود. این کاهش قیمت در ساعاتی از معاملات حتی به ۳۷.۲۰۰ ریال نیز رسید.

در تبیین این افت بهای دلار آنچه می توان عنوان نمود یکی کاهش تقاضا در بین فعالان و خریداران دلار بود و علت دیگر این افت نبود عوامل افزایشی در بازار بود که همین دو دلیل کافی بود تا بازار با افزایش فشار فروشنده های ارزی همراه شود. اما به عقیده تحلیل گران تکنیکالیست کف قیمتی دلار در این محدوده به خوبی بسته شده و دیگر توانایی کاهش بیشتری را ندارد. این استدلال را می توان در معاملات روزهای گذشته به عینه مشاهده نمود بدان معنا که هر زمان بهای دلار به محدوده ۳۷.۳۰۰ریال رسید، همراه با تقاضا شد و تا محدوده ۳۷.۴۰۰ریال هم بالا رفت.

این محدوده قیمتی بارها از سوی فعالان دلار با واکنش همراه شده است. با وجود خروج دلار از این محدوده قیمتی باید امیدوار بود که این ارز مجددا دچار افزایش قیمت شود. زیرا که در دو روز گذشته شاهد تنش هایی در کشورهای عربی خاورمیانه بودیم که این خود می تواند از سوی معامله گران مورد توجه قرار گیرد و اقبال را به سمت دلار سوق دهد. از سویی دیگر با توجه به آنچه در ارتباط با کف قیمتی دلار گفته شد باید منتظر ورود خریداران فنی دلار هم باشیم. در بازار سکه اوضاع به نحو دیگر بود و بر خلاف بازار دلار حرکت نمود. سکه با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و رسیدن آن به محدوده ۱.۲۷۰دلار مورد توجه معامله گران خود قرار گرفت و با ۳۰ هزار ریال افزایش به ۱۲.۰۴۰.۰۰۰ریال رسید. باید منتظر ماند و دید آیا اونس جهانی طلا همچنان توانایی افزایش قیمت را دارد یا سرنوشت دیگری در انتظار این فلز گرانبهاست.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR