خروج بازار ارز از تقاضای کاذب

دلار که دیروز با افزایش ۳۰ ریالی همراه شده بود به قیمت ۳۸.۲۵۰ ریال رسید. آنچه مشخص است بازارساز هم دیگر در قیمت های پایین اقدام به فروش نمی نماید. بدین معنا که قیمت فروش بازارساز با قیمت بازار تقریبا یکسان شده است. این را می توان در معاملات یکی دو روز گذشته مشاهده نمود.

به عنوان مثال در حالی که دلار در بازار ارز دیروز به قیمت ۳۸.۲۵۰ ریال در حال معامله بود، بازارساز در قیمت ۳۸.۲۴۰ ریال در حال عرضه این ارز بود. این اقدام دارای مزایایی است که اولا دیگر شاهد اختلاف قیمت بین بازار و بازارساز نیستیم و همین موضوع موجب به این خواهد شد تا دست نوسان گیران از این گپ قیمتی کوتاه شده و دیگر نتوانند نوسان گیری و جو بازار را متشنج نمایند. دوم این که باعث مدیریت بیشتر بازار خواهد شد و آن هیجانات کاذب را از بین خواهد برد. این یک اقدام هوشمندانه بسیار مهمی است که در بازار این هفته ارز اتفاق افتاده است. که دلار و خریداران واقعی آن بعد از مدتها توانستند رنگ آرامش را به خود ببینند.

این اقدام بازارساز در واقع توانست آن فاصله که بین قیمت خرید بازار و قیمت فروش که پیش می آمد را حذف نماید و دست نوسان گیران را از این بازار تا حدودی قطع نماید. می توان به جرات گفت که در آغاز این هفته از بازار ارز معامله گران شاهد خروج تقاضای کاذب از بازار ارز شده بودند. این افزایش قیمت به اعتقاد بازیگران ارزی بیشتر ناشی از انتظارات افزایشی موجود در بازار صورت گرفته است. زیرا که در هفته گذشته افت های پیاپی دلار و اصلاح قیمتی که به وجود آمد این انتظار می رفت که مجددا دلار در ریل صعودی قرار بگیرد. به اعتقاد همین گروه نزدیکی به عید قربان و تعطیلی بازارهای دبی و ترکیه و پیامد آن سفرهایی که در این تعطیلات به انجام خواهد رسید سبب افزایش قیمت دلار بوده است. این اقدام هوشمندانه بازارساز همانی است که بسیاری از فعالان بازار ارز از مدتها قبل انتظار آن را داشتند. متعادل کردن بازار و همچنین قطع دست سودجویان و نوسان گیران و کسانی که قصد متشنج کردن بازار را داشتند از وظایف مهم عوامل بانک مرکزی است که به نظر این اقدام مهم در حال انجام است.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR