حرکت نوسانی قیمت در بازار ارز

معاملات این هفته دلار دستخوش نوسانات متعددی شد. هر زمان قیمت دلار افزایش قیمت را به خود دید فردای آن روز با کاهش قیمت همراه شد. به اعتقاد تحلیل گران تکنیکالیست قیمت دلار از ابتدای هفته از یک الگوی زیگزاگی تبعیت کرده است. این رفتار دلار از روز شنبه آغاز شد. به طوری که شاخص دلار بیشترین افت خود را در سال ۹۶ به ثبت رساند. و با افت ۳۸۰ ریالی روی قیمت ۳۷.۴۸۰ ریال قرار گرفت. اما در روز معاملاتی بعد با افزایشی ۲۰ ریالی مواجه و روی قیمت ۳۷.۵۰۰ ریال قرار گرفت. اما روز سه شنبه هم شاخص دلار مجددا با افت همراه شد به قیمت ۳۷.۳۵۰ ریال رسید. با توجه به همان حرکت زیگزاگی که این هفته از دلار شاهد آن بودیم دلار با یک افزایش قیمت همراه شد و روی قیمت قیمت ۳۷.۴۷۰ قرار گرفت.

آنچه از این الگوی مهم قابل فهم است اینکه میزان کاهش دلار بیشتر از مقدار افزایش آن بوده است. اگر نگاهی هم به رفتار معامله گران بیاندازیم متوجه خواهیم شد که آنها هم از این الگو تبعیت کرده و در محدوده ۳۷.۳۰۰ریال خرید کرده و هر زمان که به محدوده ۳۷.۵۰۰ ریال رسیده به سمت فروش سوق یافته اند. این موضوع بیانگر آن است که محدوده قیمتی ذکر شده را می توان نقطه مقاومت دلار نامید. در تایید این سخن اگر نیم نگاهی به رفتار معامله گران و فعالان بازار داشته باشیم هر زمان دلار به محدوده ۳۷.۵۰۰ ریال رسید دچار عرضه فراوان شد و در اصطلاح به این نقطه قیمتی واکنش تندی نشان داد. این عرضه ها بیشتر از سوی فعالان بزرگ و در کنار آنان از بازارساز هم نباید غافل شد.

با توجه به اینکه بازار ارز ایران متاثر از تحولات کشورهای همسایه و در راس آن نرخ حواله درهم می باشد، در این هفته برآیند نرخ حواله درهم تغییر آنچنانی از خود به جای نگذاشته و هم چنان در محدوده ۱۲.۰۰۰ ریال باقی مانده است. ضمن اینکه در کشورهای اطراف تحرکات چندانی در بازار ارز به خصوص دلار نداشتیم و همین امر موجب آن شد تا معامله گران بازار داخلی هم تحرک آن چنان قابل ملاحظه ای از خود نداشته باشند.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR