حرکت عکس دلار و سکه

قیمت دلار در بازار غیررسمی داخلی تغییر چندانی نداشت. دلیل این موضوع به خاطر احتیاط فعالان و معامله گران این بازار می باشد. در بازار روز گذشته اتفاق خاصی رخ داد. به این ترتیب که پیامکی به دلالان ارز آمد مبنی بر برخورد با اخلال گران ارزی. همین موضوع ترس را در بین معامله گران بوجود آورد که علاوه بر برخورد با معاملات فیزیکی به طور حتم با معاملات در فضای مجازی هم برخورد خواهد شد. ضمن این که مدتی است بازار ارز تحت کنترل و نظارت نیروی انتظامی است. این دو عامل امنیتی باعث شده تا حجم معاملات تنزل یابد. در کنار این موضوع نرخ دلار در دو کشور همسایه هم به نرخ بازار تهران نزدیک شد.

دلار در بازار داخلی بدون تغییر نسبت به روزهای قبل در نرخ ۶۲.۳۰۰ ریال معامله می شد. این در حالی بود که در سلیمانیه عراق قیمت تا ۶۲.۱۰۰ ریال بالا آمده بود. همچنین درهرات افغانستان تا مرز ۶۲.۰۰۰ ریال رسید. البته لازم به یادآوری است هر چه قیمت ها بین بازار داخلی و کشورهای همسایه کمتر باشد از امکان قاچاق ارز و فعالیت های آربیتراژی کاسته خواهد شد. با توجه به تمام مطالب عنوان شده، بالا رفتن احتیاط ها در معاملات، حجم خرید و فروش ها را بسیار کاهشی کرده است. در نتیجه قیمت در بازار تهران رشد یا کاهش خاصی را تجربه نکرد. در بازار سکه بهار آزادی اوضاع به گونه دیگر بود و توانست دو کانال قیمتی رشد کند. این در حالی بود که در روزهای قبل تر احتیاط شرط حاکم بر این بازار بود.

آنچه باعث رشد قیمتی در این فلز گرانبها شد تغییر انتظارات برخی بازیگران سکه بود. در معاملات آتی به خصوص در سررسید دی ماه قیمت به نزدیک ۲۲.۹۰۰.۰۰۰ ریال رسید. رشد قیمت در این سررسید از معاملات آتی زمینه ساز افزایش خریدها در بازار نقدی شد. اما عده بر این باورند رشد بهای سکه به خاطر افزایش قیمت در سررسید دی ماه نبوده است. آنها بر این باورند افزایش قیمت اونس در روزهای اخیر منجر به این افزایش قیمت شده است. زیرا در آخرین نظرسنجی ها در بازارهای بین المللی بسیاری از معامله گران اعتقاد به افزایش بهای اونس در روزهای آتی را دارند. لذا همین نظرسنجی مبنای کار معامله گران داخلی قرار گرفت و حجم و خریدهای خود را بالا بردند. در ساعات انتهایی معاملات شایعه¬ی مبنی بر ادامه حراج سکه در روزهای آتی به بازار مخابره شد. همین تصور افزایش عرضه سکه به بازار ، معامله گران را کمی به عقب نشینی وادار کرد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR